שאל את הרב

ישר למים העמוקים - דבר תורה לפרשת משפטים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/02/15 20:57 כג בשבט התשעה

שאלה

אחרי כל האירוע הרב רושם של מתן תורה, אחרי כל הברקים ורעמים, עשן וערפל, קולות ושופרות חזקים, כל העולם הזדעזע, רעדו כולם פחד אלוקים, ציפור לא צייצה, כמעט ופרחה נשמתן של ישראל מרוב אימה,

אחרי כל זה, שעוד לא התאוששנו, עוד לא עיכלנו, ישר באה [פרשה של הרבה הרבה פרטים], הרבה דינים,

של עבד עברי, דיני הכאה, גרימת מוות ודיני ממונות ונפשות ושומרים והמון המון פרטי פרטים,

[איך זה מסתדר[? ועוד מתחיל בדיני [עבדים]?

הייתי מצפה לאיזה [דרשה מאלפת] של משה רבינו במעמד של מועצת חכמי הסנהדרין בחיזוק ונבואות למשל כמו בנביאים , ישעיהו, ירמיהו!

[דברי מוסר! דברי חיזוק!]

אם נסתכל בכל דברי הנביאים [אין שום הוראה מעשית של פרטים], ולמרות כל הדברים חוצבי להבות אש, עם ישראל [לא חזר בתשובה] לאור דבריהם, זה לא תפס בצורה כזאת כמו של משה רבינו,

אמנם זה דברי ה', אך יש מדרגות,

נבואת משה רבינו, היא [ישירה] , לא דרך חזון או חלום, אלא ישירות מה', פנים אל פנים, אספקלריא מאירה,

ולכן המעמד החד פעמי של מתן התורה, שיישאר תמיד ולא רק חד פעמי אלא גם לדורות, צריך לרדת לפרטים מעשיים, ועד לפרטי פרטים,

כל האמת הצדק והיושר, יורד עד לפרטים הכי קטנים, כל החינוך שלנו, כל מילים יפות וטובות, צריכים גם לרדת להוראות מעשיות ולדרישות,

כדי שהדברים יהיו [ממשיים] ולא רק באורות, צריך את האורות האלה, זה בנשמתנו,

אך חשוב שנדע ש[כאן זה לא נגמר], ברגע שזה מחייב, היחס הוא אחרת,

להבדיל, כל מקצוע או שיעור שלא מחייב, הוא פחות מקבל את הערך האמתי שלו.

בני ישראל [אחרי שהם היו עבדים - הבינו מה הם עבדים], אחרי כל ההפקרות של העולם המצרי,

יש גבולות ודינים איך להתייחס לעבד, כמו אל אדם אנושי ולא אל חפץ,

[לא עוד הפקרות בבין אדם לחברו! יש דינים מפורטים וברורים] !

יש עולם בנוי ויש בעל הבית לעולם!

לא כרעיון או מטאפורה, אלא הוא [מנתב אותך בכל פרטי החיים,] ומנהל אותך בדרך האמת ובדרך החיים!

שבת שלום!

חברים מקשיבים

תשובה

כתבות נוספות