שאל את הרב

ישיבת הסדר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/02/15 20:54 טז בשבט התשעה

שאלה

השאלה שלי היא לגבי הנחיצות של המסלול ההסדר,מדוע צריך ללכת לאחר לימוד של 6 שנים בישיבה תיכונית או תיכון דתי לעוד מסלול בן חמש שנים שמתוכו יש שירות מקוצר של שנה וארבע חודשים,האם אי אפשר לשרת שלוש שנים ולאחר מכן עדיין לחיות חיים של תורה? הרי אם אדם לא ממשיך מעבר למסלול הקבוע של 5 שנים,רב גדול ומשפיע לא יצא ממנו אז מה הטעם בכלל במסלול הזה? הרי בזמנים עברו הרוב לא הלכו לישיבות ועדיין חיו חיים של תורה

תשובה

שלום וברכה

הנושא נידון בתשובות רבות שעניתי על מסלול ישיבות ההסדר, כאן ובאתר מורשת.
על כן, אכתוב בקיצור ובראשי פרקים, ואם תרצה להאריך – אאריך באותן נקודות שתבקש:
אם המשימה המוטלת עלינו הייתה כדי לאפשר לרבים לחיות חיים של תורה – אפשר שהמסלול לא היה מוצדק; אם המשימה המוטלת עלינו הייתה לגדל רב גדול ומשפיע – אפשר שאכן ישיבת ההסדר הייתה מיועדת לאותה קבוצה קטנה שאכן תזכה להיות כזו.
ברם, ישיבות ההסדר הוקמו כדי להצמיח פירמידה שלמה, שהיא חיונית לתורה ולמדינה ישראל כאחד. פירמידה שיש בה גדולי תורה, ויש בה ציבור תורני רחב, שתורתו היא תורת ארץ ישראל, והוא מחבר את מדינת ישראל ואת עולם התורה למערכת סבוכה ועמוקה של קשרים ומימוש. זוהי משימה שהדרך הטובה ביותר לעשות אותו היא שילוב השרות הצבאי בתוך תלמוד התורה, ובניה במסלול של ישיבת ההסדר.
אני מבקש להדגיש כי אין אני טוען שבמסלולים אחרים לא נמצא דברים כאלה. אולם כמסלול עיקרי ומרכזי – אני מאמין שמסלול ישיבת ההסדר הוא הנכון ביותר.

כל טוב

כתבות נוספות