שאל את הרב

נכשלתי בשמירת נגיעה ואני מתחרטת על זה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/02/15 00:34 טו בשבט התשעה

שאלה

סיימתי קשר לפני חודשיים בערך ,

הקשר היה בערך חצי שנה.. הייתי מאוד קרובה לאדם והשיחות ביננו היו מאוד עמוקות , כמעט ולא דיברנו על דברים שטחיים , והרגשתי ממש כאילו אני מדברת עם האדם שהכי מבין אותי.

בחודש האחרון של הקשר התקרבנו במגע פיזי - שכן סוגיית השמירה לא עלתה בשיחותינו. בזמנו לא יחסתי למגע חשיבות, אבל מיד לאחר החיבוק- הרגשתי שיכול להיות שמגע משפיע.

לאחר מכן התחבקנו עוד כמה פעמים.

אני לא הרגשתי שום דבר שונה לאחר המגע, ולא חשבתי על הצד שלו.

נפרדנו, ואז ביררתי עם עצמי את העניין והחלטתי לשמור.

אני מאוד מצטערת על התקופה, ואני מרגישה אשמה , ויותר מזה- שיכול לצאת לי סוג של שם רע. ( כי לא שמרתי ועכשיו כן ) חוץ מזה אני פוחדת מתגובה של בנים , לא כולם מסתכלים על זה בעין יפה וזה מדאיג אותי .

אשמח לקבל תשובה בהקדם...

מוריה

תשובה

שלום לך מוריה היקרה

באמת מצער לחשוב על הנפילה שנפלת, אבל הצער שלך הוא הרבה יותר משמעותי. התורה לימדה אותנו שהעבר הוא לא 'אבוד'. אפשר לתקן את העבר - לחזור בתשובה.

התשובה מתקנת את הכל, מכפרת על הכל, וממילא כבר לא צריך להתיחס למה שהיה בעבר (אדרבה, זה חטא גדול להזכיר למי שחזר בתשובה את החטאים שלו).

לתשובה יש שלשה חלקים - חרטה - וידוי - קבלה לעתיד

את מתחרטת וגם קיבלת על עצמך להבא שלא לעשות את זה - אז רק נשאר להתודות - לומר לקב"ה שאת מאד מצטערת שחטאת ועברת על דבריו ואת מקבלת על עצמך שלא לעשות זאת שוב

כשהאדם עושה תשובה - הוא צריך לשמוח מאד שהוא חוזר לבורא עולם ולא להצטער כלל וכלל על העבר, אלא לדעת שהקב"ה מחק את כל חטאיו

ברכה והצלחה

טוביה
tsbias1@Gmail.com

כתבות נוספות