שאל את הרב

עבודה מעורבת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/02/15 20:03 יג בשבט התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני עובד כבר תקופה מסויימת בחברה גדולה ובה אני מתוך הרבה עובדים ,הדתי היחיד.אני עובד רק במשמרות לילה, ואני נתקל רבות בתכנים מיניים שמשודרים בטלוויזיה ושאינם מתאימים לי ובדיבור גס וכדומה. הנושא מעיק עליי וברצוני להתפטר, אך אני סטודנט וזקוק להכנסה כלשהיא.מה עליי לעשות?לא סביר שאמצא עבודה דומה שתתאים לזמן הפנוי שלי אך מאסתי בכל מה שהולך שם. יש להוסיף כי 95% מהעובדים איתי הן בנות וגם זה כבר לא מתאים לי.

מצד שני, אם אתפטר ואשאר בביתי ,ככל הנראה אשב רגל על רגל ו"הבטלה מביאה לידי חטא", "חטא רובץ לפתחו של אדם"..וכו'. אני בין הפטיש לסדן ואשמח לעזרה קונקרטית. מה עליי לעשות עפ"י דעת תורה?

תשובה

שלום וברכה

השאלה שאתה עוסק בה היא רגישה מאוד ועדינה מאוד. קל היה כמובן לענות תשובה ראשונית – קודם כל "סור מרע" וברח מהמקום בו אתה נמצא כעת, ולאחר מכן פנה לעשיית טוב. זו התשובה הפשוטה ביותר. אלא שיכול להיות שהיא גם פשטנית מאוד – היא מתעלמת מגורמים נוספים המשפיעים על המצב, כגון הצורך בפרנסה, וכגון הישיבה בבית והבטלה המביאה לידי חטא. זה מה שהופך את התמונה למסובכת יותר.
ואף על פי כן, נראה לי מבין השורות שלך שאתה מבין היטב שמדובר כאן במשהו שהוא בעל שני צעדים: הוא מתחיל בכך שמה שאתה עושה עכשיו לא מתאים לך, לא רוחנית, לא אמונית ולא נפשית. לכן, בדרך כלל, כשאין אנו יודעים מה לעשות כדאי מאוד להתחיל במה שנראה לנו כוודאי, וזו תמונת ה"וודאי": חוסר התאמה.
אולם, חלק בלתי נפרד מההחלטה הזו היא גם לחפש עבודה אחרת, ולא לשבת בבית, גם מסיבות כלכליות וגם מסיבות רוחניות. באותה נחישות שאתה עוזב (אם תחליט לעזוב) החלט גם למצוא אלטרנטיבה ועבודה אחרת, ואז תהיה תמונה שלמה יותר.

האם דרך זו אפשרית לך ?

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות