שאל את הרב

אשה שיצאה לתרבות רעה, ז"ל או פנויה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 27/01/15 12:52 ז בשבט התשעה

שאלה

שלום רב,

אשתי ואני נישאנו לפני 25 שנה בחתונה נפרדת, כזוג דתי, וגדלנו את כל ** ילדינו לתורה, מצוות ויראת שמים. בסה"כ הייתה מערכת יחסים מוצלחת מאוד, אוהבת והדדית, עד שיצאה אשתי ללימודי משפטים ואז החלה בהתדרדרות רוחנית וסלידה מתורת ישראל – ריקודי עם מעורבים, חדר כושר מעורב, לבוש לא צנוע כגון גופיות, מכנסיים וחצאיות קצרות מאוד ואף התכתבות עם ידידים בשבתות וחגים [להדגיש שאין לי ראיה ח"ו שהיא אסורה לי – אחרת לא הייתה שאלה].

התנגדותי לדרכה עוררה מחלוקת וריחוק עד כדי מרידה בחודשים האחרונים, וחוסר הסכמה ליחסי אישות. יחד עם זאת, מערימה קשיים בתהליך גירושין, נוח לה להתפרנס על ידי, ואני מאוד חושש למצבם הרוחני של הקטנים אם ילכו עימה וכך "נמרח" התהליך כבר כמה חודשים, ועשוי עוד להתעכב חודשים רבים.

אני אדם ירא שמים, נוטר ברית בחסדי ה', בעל הסמכה לרבנות ומחברם של **- ספרים. האיפוק קשה לי מאוד!! מאוד!! מבחינה פיזית, ועל כן פונה לכבוד הרב שיפסוק בעניין רגיש זה: ברור לי כי עפ"י ההלכה רצוי להתאפק ובמידה וקיים קושי רב, טוב יותר להוציא זרע לבטלה ח"ו, מאשר לבוא על אישה פנויה גם אם היא שומרת נידה וטובלת במקוה טהרה. עם זאת, ראיתי בטהרת הקודש של הרב ראטה, בשם הזהר הקדוש, כי שז"ל חמור יותר מכל הביאות האסורות, כולל אשת איש ובעילת נוכריה, ה' ישמרנו ויצילנו ב"מ.

אבקש את פסיקת הרב בנושא וכ"כ באם ידוע לכבודו על צמח או תרופה המסייעים בהורדת החשק הנ"ל.

בברכה ובכבוד רב

תשובה

שלום

אינני יכול לסייע לך ללא פגישה איתך ועם רעייתך.
ככלל- אם אשה מתנהגת כפי שתארת, ודאי יש להתגרש ממנה, ובייחוד לשמור על הילדים שיגדלו באמונה וישרות.
את היצר צריך לשמור לנישואין הבאים, להתפלל לד' שיסייע לך להתמודד מול התאווה, ואל תביא עצמך לידי נסיון.
איסור ז"ל הוא חמור מאד, והרי הוא כשפיכת דמים וכמיבא מבול לעולם. לכן יש להלחם ביצר הזה בכל הכח.
אולם איסור ביאת פנויה אפילו בטהרתה, ללא חו"ק כדת משה וישראל, הוא איסור חמור יותר ויש בו גם פריצת גדר קדושת ישראל הכללית.
תהיה חזק, אמיץ, קדוש, אב בריא ויציב עבור ילדיך, וסוף המציאות להאיר לך פנים.

בהצלחה במלחמת ד'

כתבות נוספות