שאל את הרב

עדיין בעצבות בגלל 3 החטופים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/01/15 01:08 יד בטבת התשעה

שאלה

שלום.אני יודעת שכבר עבר כימעט 8חודשים מאז חטיפת שלושת הנערים איל גלעד ונפתלי הי''ד,הם נימצאים לי בראש ואני לא מצליחה לצאת מיזה,אני נימצאת בעצבות גדולה שאין בה יכולת תיאור.היתחברתי אליהים כ''כ!אני כל המזן עצובה.אני שומעת שירים עלהם רואה תמונות,חיפשתי כאן שאלות עלהם ומצאתי וכ'ו..ואם אשחכ אותם ואני לא יהיה עצובה אז אני

תשובה

רעות שלום!
ראשית אני ממש מבקש סליחה על העיכוב בתשובה לשאלתך החשובה.

באמת המצב שאת מתארת הוא מצב לא קל...
באמת החטיפה היתה אירוע משמעותי לעם ישראל כולו, והבשורה על מותם של אייל גלעד ונפתלי היתה קשה וכואבת.
ולכן כל הכבוד שהיה קשה לך להמשיך כרגיל.

אך מצד שני, רעות היקרה – את חייבת לעשות כל מה שאת יכולה כדי להפסיק את להתאבל עליהם. אסור להתאבל יותר מידי על אדם שנפטר, צדיק ככל שיהיה!

מכמה סיבות :
[סיבה ראשונה] בגלל התורה. את מצווה ע"י ה´ לשמוח להתפתח, לפתח את עצמך וכד´ יש לך תפקיד בעם ישראל! אם כל הזמן תתאבלי עליהם, אז איך תתפתחי? איך עם ישראל יקבל ממך את התפקיד שאת אמורה לתרום לו?
[סיבה שניה] המחבלים שחטפו את הנערים רצו שאנחנו נחיה בפחד ובאבל. עיקר המטרה שלהם לא היתה החטיפה אלא בעיקר הבלבול, הפחד, הצער והייאוש שיגרם לעם ישראל. ולכן אסור לנו להמשיך להתאבל על החטופים יותר מידי. כי זה פשוט לשחק לידיים של הרוצחים השפלים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו שאת תפסיקי לגדול לשמוח ולהתפתח בגלל האסון הזה. תפקידנו זה דווקא להמשיך ולבנות, ובזה אנחנו משיבים מלחמה לאויב, וננצח בקרוב.

[סיבה שלישית] לפי ההלכה זה פשוט אסור. כתוב "אל יתקשה אדם על מתו יתר מדי... " וכן אין אבלות יותר מ12 חודש וכד´. ולהפך כתוב "גזירה על המת שישתכח מהלב"


רעות היקרה מאוד.
אני מבקש ממך, עשי כל מה שאת יכולה כדי להפסיק לחשוב עליהם. אל תראי סרטונים או שירים עליהם. ותחזרי לחיים שלך, ללימודים ולחברות ולשאר הדברים הטובים. בהתחלה זה יהיה קשה כי התרגלת לזה, אך אח"כ זה יהיה קל יותר. אם תעשי ככה כמה חודשים תוכלי פעם בחודש להיזכר בהם וזה לא יזיק לך, אבל קודם כל נסי להתנתק לגמרי מזה.
אם את לא מצליחה, אני מבקש ממך, אנא פני לאיזו מרה שלך שאת אוהבת,אפילו מורה שלא קשורה לכיתה שלך אבל את אוהבת אותה. או שאולי ספרי לאמא שלך – אם את מרגישה בנוח איתה...
אבל אסור לך להמשיך כך כי חבל שתפגעי בתקופה כ"כ חשובה ויפה בחיים שלך. בתקופה הזו את צריכה להכיר את היופי שבך ואת הכוחות שלך, לנסות דברים חדשים ולהתפתח בתורה ובמצוות וכד´ ובמקום זה תהיי עסוקה באבל.

רעות נסי לחיות בשמחה, שמעי מוזיקה, לכי לטייל עם חברות וכדומה. אם את לא מצליחה, אז אנא שתפי אחרים בכך, אך אל תחזרי לאבלות על החטופים. אלא ראי את כל הטוב שה´ נתן לך וה´ יברך אותך ויתן לך שמחה ואושר.

ושוב סליחה על האיחור בתשובה.
בהצלחה רבה
חגי
Hr4020@gmail.com

כתבות נוספות