שאל את הרב

איך מתמודדים עם ריחוק שנוצר ביני לבין חברה טובה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/01/15 20:32 יג בטבת התשעה

שאלה

בזמן האחרון נוצר ריחוק ביני לבין חברה ממש טובה שלי,ניסיתי להבין מה הסיבה, דיברתי איתה,ביקשתי סליחה וחשבתי שהכל עבר ועכשיו הכל בסדר .. אבל, לפני כמה ימים רשמתי משהו בקבוצה של השבט שלנו (משהו שבכלל לא היה אמור לפגוע במישהו! זה היה משהו טכני) והיא הצעצבנה והתחילה 'לצאת' עליי מול כל השבט, אני לא כועסת ולא פגועה,אבל אני לא יודעת מה אני אמורה לעשות להתרחק או לנסות ולדבר איתה

תשובה

יקרה,



אני חושבת שלא כדאי להשאיר דברים בלב. טוב שדברת עם החברה אחרי המקרה. מאוד יתכן שנשאר לה עוד כאב או תחושה לא טובה בפנים. יתכן שהתחושה זו היתה נסתרת והרישום בקבוצה של השבט הגביר אצלה את תחושת ההתנגדות לחיבור המחודש ביניכן.

אני מציעה לך לפנות אליה שוב בזמן מתאים, רק שתיכן, להישיר מבט, להסתכל לה בעיניים, לבוא בטבעיות, בלי להתנצל על מי שאת אלא על מה שעשית שאולי פגע בה. ולשאול: את עדיין כועסת? לא סלחת על מה שהיה קודם? את מוכנה שנדבר על באמת על מה שאנחנו מרגישות אחת כלפי השניה בלי לטייח ולהעמיד פנים?
את יכולה להוסיף כמה החברות ביניכן חשובה לך, כמה את אוהבת אותה והיית רוצה שהקשר ביניכן ימשך ובטוב.

אחרי שיחה כזו, אחרי שעשית מה שאת יכולה תגידי את זה לעצמך. אחרי שיחה מלב אל לב, בזמן הנכון, אחרי שהחברה אמרה לך את כל מה שהיא בוחרת להגיד, את עשית את שלך וזהו.
מהמקום הזה, את ממשיכה בחיים שלך בנחת, בלי להתחרט או לחפור בעצמך.

חשוב שתדעי שיכול להיות שהתגובה הזו של חברה שלך היא תוצאה של דברים שהיא עוברת עם עצמה, דברים שהיא בוחרת לא לשתף אותך כרגע. אם זה כך, קבלי בהבנה. תני לה את המרחב שלה. עד שהיא תחליט שהיא חוזרת כשהיא מאוזנת בתגובות שלה כלפיך ורוצה את החברות הזו.



סליחה על העיכוב בתשובה,
מקוה שקצת עזרתי,
רק טוב ושמחה,
נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות