שאל את הרב

מחפשת לדבר עם בנים.

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/12/14 17:12 יז בכסלו התשעה

שאלה

אז ככה לפני בערך חודשיים הפסקתי לדבר בצורה עמוקה ורציפה עם בן מהסניף שלי הוא שנתיים מעלי וזה די הקל עלי אבל עכשיו אין לי שום "אקשן" אני אפילו די מתפדחת לקרוא לזה ככה ואני מנסה לחפש דברים אחרים לעשות או לדבר עם אנשים אחרים. הבעיה היא שאני די מחבבת את הבן ההוא מה אפשר לעשות וכשאני מעדיפה לדבר העדפה תיהיה לדבר עם בן כל שהוא... מה לעשות?

תשובה

יקרה,


דבר ראשון קבלי את הערכתי הרבה. כל הכבוד לך שבחרת להפסיק. זו ממש החלטה נכונה בעיני שרק תעשה לך טוב. מצד שני נהדר שאת מרגישה שכיף לך לדבר עם בן. זה נפלא. שיחות עם בן שמעניין אותך זה משהו אחר. לא כמו עם בנות. וזה מעולה, כי ככה זה צריך להיות. זה שאת מרגישה ככה זה נפלא ואומר שאת נורמלית, שהגוף שלך מגיב נכון ושהרצונות שלך בריאים לגמרי.

זה גם טבעי לגמרי שתרגישי שאת די מחבבת את הבן הזה. אבל בכל זאת את בוחרת להתגבר ולא לחזור לשיחות האלה. מתוך המקום הזה שמתחיל להיות ברור לך למה ההחלטה הזו היא הכי נכונה בשבילך כרגע, את תרגישי שלאט לאט התחושה הזו תעלם בהדרגה.

לדעתי לא כדאי בשלב הזה לחפש בן אחר לדבר איתו. למה?


אלוקים יצר אותנו באופן שנבנה את עצמנו בצורה תהליכית והדרגתית. לכל דבר בחיים יש את הזמן שלו. בגיל 15 עם הרגשות הבריאים והטובים שמתפתחים בתוכך זה הזמן שלך לעבוד על מי שאת הולכת להיות. לבנות אישיות שחושבת מה נכון ומה לא, ומה הקווים האדומים שלה ועל סמך מה קובעים אותם. להכיר את עצמך, לסמן במה את טובה ואת זה לחזק, וגם לזהות מה צריך לתקן. מפגשים ושיחות עם בנים, בשלב הזה, מתעתעים ומבלבלים אותנו, מציפים אותנו רגשית ולא עוזרים לנו להתמקד בבניין האישיות שלנו, אלא מרחיקים אותנו מזה מאוד. זה לא אומר שמעכשיו את מתחילה לחיות בהסתגרות ובצמצום אלא שבכל כיף שאת עושה צריך להיות משהו שעוזר לך לבניין העצמי הזה שלך ומקדם אותך בחיים.

לדעתי מה שאת צריכה לעשות כרגע הוא לחפש דברים שיעשו לך טוב, במקום הדיבור הזה שכרגע לא מקדם אותך.

מה למשל?

(1)להפגש עם חברות, באולפנא, בסניף או במקום אחר ולחזק את הקשרים עם מי מהן שאת בוחרת. חברות היא מתנה. היא בונה ומעצבת אותנו מבפנים גורמת לנו ללמוד דברים חשובים על החיים ועל עצמנו, כמו להקשיב, להבין כאב של אחרים ולשתף. תעשו כיף ביחד, אפשר להנות מהדברים הכי פשוטים שיש, כמו: לאכול יחד ארוחת ערב, לעשות הליכות, ללמוד משהו שמעניין אותך בעבודת ה´ יחד בחברותא פעם או פעמיים בשבוע.

(2)להתנדב במקום שאת מרגישה שצריך אותך, ויש הרבה מאוד מקומות כאלה. תבדקי באיזור שאת גרה בו. אני מצרפת דוגמאות: חונכות לילד ממשפחת מצוקה, סיוע לקשישים, מיון ואריזה של מצרכי מזון לנזקקים. לתת משלנו לאחרים פשוט ממלא שמחה וכוח.

(3)יש תחום שאת מוכשרת בו או שהיית רוצה לפתח? אומנות, צורפות, נגינה, תנועה ומחול, כתיבה, בישול? כדאי לך לחשוב בכיוון הזה כי זה יכול להיות ממש כיף.

מחכה לזמן שתתחילי להיות חופשיה ומאושרת עם זמן מלא בדברים טובים שאת בוחרת ובכיף.

ועוד דבר, תדעי שאלוקים רואה את מה שאת עוברת, ואת הבחירות הנכונות שלך במצב המורכב הזה, שברור שמה שהכי בא לך עכשיו זה לחזור לשיחות העמוקות שנוגעות לך בנפש, או למצוא בן אחר לדבר איתו. ואת אומרת לעצמך. לא , אני לא הולכת להשאב למקום הזה מחדש. אני בוחרת במה שאתה רוצה ממני. אני נותנת לך את הזמן הזה. ואין לך מושג כמה זה יקר בעיניו. הוא מרגיש ויודע מה מחולל אצלנו בנפש עמוק בפנים הכי טוב מכולם. והוא איתך בתהליך המופלא הזה שאת בוחרת בו, כל יום מחדש.

אין לך מושג כמה אני מעריכה את הצעד הזה שלך.
מקוה שקצת עזרתי,
אם יש לך עוד שאלות מוזמנת לשלוח אלי,

רק טוב ושמחה ובהירות ואור גדול,
ממני נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות