שאל את הרב

תפילה - איך מכוונים ולא מרחפים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/12/14 20:06 יד בכסלו התשעה

שאלה

מה זה תפילה?מה אני צריך לחשוב\לכוון?איך מכוונים?איך דואגים לא לרחף?איך דואגים שמחשבות רעות לא יכנסו?

תודה על התשובות

תשובה

לשואל היקר שלום וברכה!
נתחיל בכך ששאלתך היפה היא אחת השאלות החשובות שקיימות בימינו, בזמן בו אין בית המקדש וחלק מרכזי מאוד בקישור שלנו לקב"ה הוא בתפילה.
אז כפי שהתחלנו-התפילה היא קשר. היא המקום בו הקב"ה נותן לנו מקום והופך אותנו להיות "שותפים" ברגע שאנו מתפללים אנו מראים איכפתיות אנו מראים אקטיביות במציאות אנו לא אדישים לה, בכל הרבדים.
כמובן דיבור עם הקב"ה לו זכו רק הנביאים הוא לא פשוט כלל וכלל ואדם לעיתים יכול לשגות בכוונתו לפגוע באחר-לדוג´ להתפלל לרפואתו של אדם שהגיע זמנו לעזוב את העולם ולהשתחרר מהכבלים של העולם הזה. לכן אנשי כנסת הגדולה שהשיקו לתקופת הנבואה גנזו בתפילה את הקודים עליהם צריך ויש להתפלל ואנו מתפללים מכח עמ"י. ז"א כאשר אני מתפלל רפאנו(ברבים-כל התפילה היא ברבים) אני מדבר על כלל עמ"י ובתוכם כמובן שישנו מי שמקשר אותי, אל האדם אליו אני יותר קשור ולמעשה מעורר אצלי את ההבנה שהוא צריך רפואה וגם כל עמ"י-רופא חולי עמו ישראל.
אך התפילה קשה, כן זו עבודה-ולא סתם נקרת עבודה שבלב!
אז איך מכוונים? כמה טיפים:
- ללמוד!! כן אין קמים כדי להתקשר למילים להבנתם, למושג התפילה צריך ללמוד עליו ולכן אני ממליץ לקרא את ספרו של הרב דוד חי הכהן-"במעמד השחר" שהוא קליל ומצוין! או את ה´ שפתי תפתח של הרב וידל-הם מצויינים!
- להתקשר!! החיים שלנו דינאמיים כל יום אנו שומעים על דברים נפגשים עם מציאות אחרת-אפי´ במקצת צריך לנסות לקחת אפי´ סיפור אחד עליו אני רוצה להתפלל עליו אני רוצה לבקש מהקב"ה(חולה, מצב בעמ"י- פיגועים וכד´, להצליח להתגבר על עצמי וכן הלאה) וכך התפילה לא הופכת להיות כפי שאנחנו לעיתים הופכים אותה-טקסט שחוזר על עצמו-אלא כל יום היא חדשה לחלוטין!!
- להוסיף בתפילה גם במודים-מה טוב לי בחיים, מה אני מקבל מהקב"ה וכך לשמוח על הזכות שיש לי לבקש ובמקביל גם להודות.
- כאשר מחשבה מתחילה להיכנס פתח את עיניך והסתכל על ארון הקודש או אל המרחב-זה בהחלט יכול להואיל.
- אם מטריד מאוד מאוד משהו אפשר שיהיה לידך דף ועט-ומותר לכתוב! ולחזור לתפילתך(באלגנטיות)
וזהו..
אשריך צדיק אם לא קלעתי או לא דייקתי בשמחה תמיד!
חנן.
Hananb1081@gmail.com

כתבות נוספות