שאל את הרב

התחזקות ויציאה מהבטלה.

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/12/14 03:02 י בכסלו התשעה

שאלה

שלום.

אני בן 18 ואני מתחיל לחשוב על איך לקחת ברצינות את החיים שלי. בכל שנות התיכון חייתי בבטלה גמורה ולא עשיתי דבר. את השנה הזאת התחלתי בישיבה ואני אף מצליח ללמוד לעיתים אך עדיין קשה לי להקריב ולתת את כל כולי בהתמסרות לדברים שאני חושב שהם הדברים החשובים בחיים אנסה להמחיש לכם על מה אני מדבר לדוג׳ קשה לי לקום בבקרים ואני לא עושה מאמץ אפילו לקום, קשה לי אז אני לא מתאמץ זה לא שאני לא מבין את חשיבות העניין אני מבין אבל אין לי מוטיבציה ועוצמה לקום בבוקר אותו דבר כל דבר שמצריך מאמץ מצידי.. אמן ותוכלו לתת לי העצה והתבונה איך להגדיל את המוטיבציה והרצון לעבוד את ה׳ כמו שצריך בהתמסרות מלאה והקרבת תאוות ורצונות הגוף..

תשובה

לשואל הצדיק והיקר שלום וברכה!
נתחיל בכך שתיארת סיטואציה שקיימת אצל לא מעט אנשים רק שרבים מהם לא מציפים את הבעיה אלא "מתחרבשים" בתוך עצמם במקום למצוא את הדרך, הנתיב להתחיל לצעוד.
אז אשריך שאתה לא משאיר את המצב כפי שהוא וחותר לשנות!
אז כפי שאמרנו אכן המעבר בין ישיבה תיכונית לישיבה גבוהה הוא מהותי.
עד כה היו רשימת מטלות פחות או יותר שהיית צריך לעשות, זאת תקופה שבאים לחוות, לנסות ולאו דווקא להשקיע בעומק או כפי שאתה עצמך אמרת-לקחת ברצינות את החיים.
בישיבה שלאחר מכן אנו פתאום "לבד" כביכול מול הקב"ה-הכל פתוח. אפשרל קום אפשר גם לא..
אז איך באמת הופכים את השאיפות למציאות?
נתחיל בכך שעלינו להחליט, לא פעם אנחנו רגל פה רגל שם אנחנו צריכים לומר לעצמנו בפה מלא מה אני מעוניין להתקדם בו.
שווה אולי אפילו לכתוב לעצמנו 2-3 נק´ שאני מעוניין להתקדם בהם.

נקודה נוספת היא להציב יעדים קטנים לדוג´-שבוע לקום לתפילה בזמן, לצבור יום ליום אבל להשקיע בזה דהיינו- שחבר ישגע אותך, לשים שעונים מעוררים וכד´.
אך לא לסיים בכך-לציין לעצמך הצלחות, אפי´ לקנות לעצמך איזה משהו..זה חשוב כי אנו לרוב מציפים לעצמנו את הנפילות ומשום מה את ההצלחות אנחנו רואים כמשהו שצריך להיות מובן מאליו..
עוד טיפ חשוב הוא ללמוד נושא-לדוג´ אי אפשר להתחבר ללימוד תורה מבלי להזדהות עם מה שאני עושה חשוב להבין בצורה אמיתית מדוע לכן נניח וזה הנושא שאני רוצה לעבוד עליו אני אלמד את חיי עולם של הרב אבינר על לימוד תורה ואם אני רוצה לעבוד על התפילה אני אשקיע זמן ביום ללמוד את "במעמד השחר" של הרב דוד חי הכהן- בשורה תחתונה אין קסמים-הכל עבודה! בעבודה אנחנו מגלים כמה כוחות יש בנו, כמה אנחנו מסוגלים..
כמו כן חשוב לקבוע חברותות בזמנים קרטים-למשל על הבוקר(אפי´ לפני התפילה) או בסוף יום כדי לשמור על מסגרת!
ובעיקר-להאמין בעצמך כל יום, ולהתפלל על זה
שתהיה הרבה הצלחה אחי!
השנים האלו בישיבה הן שנים מופלאות בהן יש לך הרבה זמן לגלות את עצמך, להתקדם, ולהעצים את האישיות שלך ובכך גם את עמ"י.
אשריך!
לכל עניין בשמחה
חנן.
Hananb1081@gmail.com

כתבות נוספות