שאל את הרב

איך גדלים באמונה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/11/14 21:22 ח בכסלו התשעה

שאלה

אהלןD:

אני מרגישה שסך הכל בניין האמונה שלי יציב מאד ומשום כך מאד מפריע לי התחושה שנשארים באותו הרמה כמו בגן. זה לא בדיוק כמו בגן אל המוסגים כמו שמים, אבינו שבשמים וגן עדן נשארו אותם המושגים. מאד קשה לי עם התחושה שעברתי שלב אבל השפה והביטויים הם על השמים כי ברור לי שזה לא בדיוק ככה. אשמח לדעתכם ואם תוכלו להפנות אותי למאמרים נוספים לעליית מדרגה ממש אשמח.

תודה רבה!

תשובה

מוריה יקרה,


איזה כיף לך, שזה מה שחשוב לך, שאת בונה אמונה ורוצה שהיא תגדל איתך ביחד. ורוצה בהירות, הקשבה פנימית ועומק.


אמונה היא דבר שכשחיים באמת כל הזמן בונים אותו, מבררים אותו עד שהוא הופך לתוכן החיים שלנו לגמרי. וזה מה שאת הולכת לעשות. והבירור הזה שלך שנובע מתוך רצון גדול יחזק אותך לבקש את ה´ עוד יותר.

בעיני, מה שכדאי לך לעשות הוא שני דברים:

(1)כמו שכתבת, ללמוד דברים שיְצַיְרוּ בתוכך תמונה מדוייקת יותר של בהירות ההכרה בביטויים של מלכות ה´ בעולם הזה ובעולמות העליונים. בעולם הבא שמעלינו עד כמה שאנחנו יכולים להבין כי הרוב מופלא ונסתר מאיתנו מאוד.


מצרפת לך רשימה של ספרים שכדאי שתבחרי מתוכם מה שהכי מתאים לך ופשוט תלמדי בכיף:


התבהרות, הרב ארז משה דורון
ימות המשיח, על הגאולה וביאת המשיח במקורות היהדות, הרב מנחם ברוד
דע מה שתשיב לעצמך, על אמונה וגאולה ,הרב זאב קרוב
בעין יהודית, יוחנן דוד סלומון
וגם לשמוע שיעורים על הנושא באתרים כמו: מכון מאיר, אתר ישיבת בית אל, הדברות


(2)לדבר עם ה´ במילים פשוטות ולבקש ממנו שיתן לך להגדיל את הכלים שלך באמונה, שיתן לך יותר דיוק, איזון, דפוסי חשיבה שמקרבים אותך אליו ותודעה שמעצבת חיים של אמונה בוגרת יותר, אמונה של נערה מופלאה בת 17, שרוצה לגדול באמת.

ועוד דבר: תשמחי בכל הטוב הזה שלך, ובכל שלב שאת מתקדמת, בכל לימוד חדש שאת הולכת לבנות עליו. ותזכרי שזה תהליך, והחיבור הנפשי לתכנים שאת הולכת להפגש איתם יכול לקחת זמן, תני לעצמך אותו ושגובה החיים הזה שאת מבקשת יבוא לאט, נכון ובטוב.



ב"הצלחה
מעריכה מאוד,
נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות