שאל את הרב

איך עושים תשובה מלימוד מפי רב שאינו הגון?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/11/14 15:48 ה בכסלו התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב.

כבר שנים רבות שנעזרתי ברב גדול ומפורסם בשאלות בענייני הלכה, מוסר, השקפה וכו' והנה יום בהיר אחד התברר לי שאומרים שאינו הגון ואינו ראוי לפסוק הלכה ואינו ראוי לתואר "רב" (אלה שאומרים הם גדולי תורה בעצמם והביאו ראיות גם מבית הדין הרבני וכו').

שאלתי היא איך אני יכול לעשות תשובה על כך? אמנם איני חטאתי כי אני פניתי אליו בתום לב ואיני ידעתי את מעלליו אבל מה שמטריד אותי הוא איך אתקן את המעוות במובן ששתיתי דברי תורה שאינם דברי תורה ובכך בעצם הוא עיקם את ליבי, את שיכלי, את דעתי, איך מתקנים דבר כזה? האם עלי לנסות לשכוח את כל מה ששמעתי מפיו? האם להרבות בלימוד תורה מחדש? איך יוצאים מהצרה הזו? תודה.

תשובה

שלום וברכה

ואולי כדאי שלא לעשות תשובה על כך כלל ועיקר ?
אולי יהיה נכון יותר לראות את עצמך כאנוס, ואפילו כיותר מזה, שכן את עשית את מה שצריך לעשות, והלכת אחרי מי שחשבת שהוא אכן רב גדול, וממילא אין אתה זקוק לתשובה על כך (כתב על זה באריכות ה"בן אי שחי' לגבי קהילה שהתברר לה שהשוחט שהיא אכלה משחיטתו האכיל אותם נבלות, והוא פטר אותם מתיקון, כי לשוחט הזה היו כל הכשרויות של כל הרבנים, ומה אפשר לעשות ?
מעבר לכך, לא טוב להתעסק עם נפילות של רבנים, מסיבות רבות ומגוונות, שהעיקרית שבהן היא שזה לא מקדם אותך לשום מקום (כדי להסיר ספק, איני כותב חס ושלום שאין להילחם מלחמת חורמה במי שמעמיד פני רב ומתנהג בצורה מושחתת ואינו הגון).
מה אני כן מציע לעשות ? ללכת בדרכו של רבי מאיר במפגשו עם "אחר", לאכול את התוך ולהשליך את הקליפה, למצוא רב אחר מאיר וטוב, ולהיות מוצף באורו של הרב החדש שמצאת. אט אט יאירו בעולמך הדברים הטובים והחדשים, וידחו ממקומם את השגיאות ואת העוול, ואתה תמצא את עולמך מחדש.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?


כל טוב

כתבות נוספות