שאל את הרב

שירות לאומי בתיכון חילוני

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/11/14 15:08 כח בחשון התשעה

שאלה

היי , אני בת שירות לאומי שנה ראשונה ובבוקר אני משרתת בתיכון חילוני שמאלני לאחרונה יצאתי עם חניכים שלי (שכבה ט) לטיול ובערב היתה מסיבה מטורפפפת ובתור אחת שתמיד רקדה במרכז באולפנא היה לי קשה בטרוף ( למרות שאני מאוד מאמינה בצניעות , וכמובן שלא השתתפתי בריקודים..) לא לרקוד.. ופתאום שאלתי את עצמי אם העולם שלהם כלכך מפתה מה יש לי לעשות שם .. הרגשתי מצד החניכים שהם מראים לי מה כל כך יפה בעולם שלהם , החילוני ,ולי אין שום דבר להראות , כי לכי תראי להם כמה כייף להיות צנועה..(למרות שלי זה באמת כייף , להם זה נראה כמו סיוט) או כמה כייף עם המשפחה בשבת.. מה "התשובה" של הדת לכל הפיתויים של העולם החילוני ?(תשובה שאפשר להראות אותה ,בלי מילים..(כמו שהריקודים מדברים בעד עצמם על ה"כייף" של העולם החילוני) בנוסף , למרות שרבנים מתירים.. זאת לא בעיה שבת שירות תצא עם תיכון חילוני לטיול עם שינה ? מיותר לציין שהאווירה לא ראויה במיוחד , במילים עדינות .(סמים , חוסר צניעות מטורפת וכו..)

תשובה

שלום לך

יישר כח על כל עבודת הקודש. בהחלט מדובר במשימה מאד לא פשוטה ומאד מורכבת.

שאלת שתי שאלות - שאלה אחת לגבי 'התשובה של הדת' לפיתויים והשאלה השניה לגבי יציאה לטיולים.

לגבי 'התשובה של הדת', אז קודם כל, באמת אין תשובה טובה, וגם לא יכולה להיות. בסופו של דבר, כמו שאת מרגישה, דת הוא משהו עמוק, צנוע, פנימי והוא לא יכול 'להתחרות' עם פיתויים מבחוץ. הזכרת סמים בשאלה, אז במובן מסוים - כל העולם הזה הוא 'סמים'- משהו מאד חזק, מאד עוצמתי, שמסיח את הדעת מהדבר העיקרי. האם יש חומרים חזקים כמו 'סמים'? לא.. אבל מי שחי בצורה אמיתית ושלימה יודע עד כמה החיים הפשוטים והרגועים והערכיים טובים לאין ערוך מחיי המסיבות..

יחד עם זה, אני לא חושב שזה אומר שאין לך מה להראות להם. בסופו של דבר, העוצמה של הרוחניות קורנת ממך. אני מאמין שבסוף השנה, כאשר ישאלו את החניכים שלך, לא מעט מהם יודו שהיה אצלך משהו אחר, משהו מאד מיוחד שלהם אין אותו, ושהם מבינים שהוא הרבה יותר עמוק ואמיתי ממה שיש להם

אמנם, העוצמה של הרוחניות, לא נובעת רק משמירת המצוות שלך, אלא גם מהקפדה שלך על ההלכה. לכן, אני לא חושב שיש בכלל מקום שתלכי למסיבות או לטיולים של בית הספר. (אני גם לא יודע אם יש רבנים שמתירים את זה). במקרה ואת ממש חייבת על פי הנהלים של בית הספר אז באמת צריך להתיעץ באופן אישי עם רב ולחשוב מה אפשר לעשות.

אגב, ככל שתקפידי על כל זה, הם בעצמם ישימו לב לזה , שעם כל זה שאת נחמדה ועוזרת, את לא משתתפת איתם וזה יעורר אותם לשאול ולברר ובסופו של דבר, להכיר יותר ויותר את דרכה המאירה של התורה

בהצלחה רבה! חזקי ואמצי

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות