שאל את הרב

האם להתעכב במציאת זיווג?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 17/11/14 00:21 כד בחשון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי עודף משקל (לא חמור חלילה, אך מפריע. שטחי ככל שיישמע וסליחה מראש על ההתעכבות עם הנתון הזה - אני נחשבת למה שמכונה 'מלאה'). ב"ה אני בריאה לגמרי, אבל לא מקפידה על תזונה בריאה במיוחד וגם לא על כושר ונאבקת עם עצמי יום ולילה בנושא הזה. אני רוצה מאד לרזות, אבל משאירה את השאיפה הזאת כתקווה לא ממומשת וגרוע מכך - עוצרת את עצמי לפעמים בתחום הזוגיות מחשש להרתיע ו/או להיפגע.

אני מרגישה שהרצון הגדול ביותר שלי הוא למצוא את הזיווג שלי בע"ה ואיתו להקים משפחה. הרצון הזה התקיים עוד בתקופת הלימודים האקדמאיים אלא שאז המצאתי לעצמי את התירוץ שעליי להשקיע במסלול הלימודים הארוך שבחרתי בו ורק אז להקדיש את כל כולי לקשר.

כך יצא שהגעתי לגילי (26) רווקה. אני שמחה בחתונות של חברותיי שרובן כבר אמהות מאושרות ב"ה ותוהה מתי יגיע הרגע שלי, מתי אזכה להכיר את האדם שאוהב בכל לבי.

אחרי ההקדמה המלאה הזאת, אקשר בין שני הדברים וזו בעצם שאלתי: היום בנים מחפשים בנות יפיפיות, כאלה שיכולות להתפאר בגזרה שאני רק חולמת עליה. האם לחכות עד שארזה כדי לצאת באופן אינטנסיבי יותר לדייטים או לצאת בידיעה שאתאכזב כשזה יפריע? (במקביל כמובן אנסה לגאול את עצמי מהמשקל העודף המטריח הזה...)

כבר תקופה שאני יוצאת לדייטים, עם חלקם אני סיימתי וחלקם סיימו איתי - לגבי האחרונים אינני יודעת את הסיבה, אך אני יכולה להניח שעודף המשקל שלי הפריע.

אני שואלת דווקא עכשיו, כי שלושה מכרים שונים (שלא מכירים האחד את השני) הציעו לי להכיר עכשיו את אותו בחור, שמוצא חן בעיניי מאד מאד ואני כ"כ לא רוצה שיתפספס רק בגלל עודף המשקל שלי.

אני מתנצלת על אורך השאלה ואודה מאד לתשובתך.

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

במקום להשקיע מאמצים בהורדת המשקל תשקיעי בצבירת אנרגיות חיוביות, שמחת חיים, חוש הומור צחוק מתגלגל,אופטמיות זה יכול לקרב יותר אל הבן זוג שכל כך צמא לחיוניות, לפעמים זה הרבה יותר דחוף לו ממראה של בובה,

אחרי שתמצאי את בן זוגך תוכלי להחליט אם לטפל במשקל אבל לא ממקום של נסיון לרצות צרכים של בנים.

בהצלחה.


דני ארגמן

כתבות נוספות