שאל את הרב

קבלת מתנה שהוחזרה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/11/14 11:07 כ בחשון התשעה

שאלה

שלום רב,

יש לי בעיה קצת מורכבת:

אחי רצה לתרום מיטת תינוק שהייתה לו בבית. היגיעה מישהי לבקש את אותה, ואז אישתו אמרה שהם גם רוצים למסור את העגלה של התינוק, אם היא מעוניינת. היינו אצלם באותו זמן ושמעתי את גיסתי ושאלתי, בטיפשותי, למה הם מוסרים את העגלה (היא ממש חדשה) ואז אחי שאל "מה אני אעשה בה?" אמרתי לו שהייתי שמחה לקבל אותה.

האישה שמעה, כמובן, שאלה אם אני רוצה, אמרתי לה שלא וזה בסדר והיא לקחה אותה.

אחרי כמה דקות אחי התקשר ואמר שהוא ביקש ממנה את העגלה בחזרה ושאני אבוא לקחת אותה. אמרתי לו שאני בשום פנים ואופן לא מוכנה לקחת משהו מאנשים נזקקים, שאני מצטערת בכלל שדיברתי (זה באמת היה טיפשי מצידי...) ושלא מחזירים משהו שנותנים במתנה. הוא אמר שהאישה היא לא נזקקת, היא שכנה שלו והיא מוכרת בשכונה, שהיא באה בשביל לקבל מיטה וזה לא אומר שהיא צריכה לקבל גם את העגלה. היא גם אמרה שזה לא בשבילה, היא רצתה את זה בשביל מישהו אחר ובכלל הוא התרשם שהיא לקחה את העגלה רק כי היא במצב טוב ולא כי היא באמת צריכה. ובכלל, הוא מעדיף שהעגלה תהיה אצלי כי אנחנו משפחה וכו'.

התעקשתי שאני לא רוצה את העגלה, אבל הוא ביקש אותה ממנה בכל זאת, ועכשיו היא "תקועה" לו בבית הוא לא מוכן לתת אותה לאותה אישה בכל מקרה.

מה עושים במקרה כזה? האם אני יכולה לקחת את העגלה?

תשובה

שלום וברכה

שאלת יסוד היא מה עמדת זו שקיבלה את העגלה.
אם מבחינתה היא החזירה אותה בהסכמה מלאה שלה – אין כל בעיה שאת תקחי את העגלה הזו. לעתים מתרחשים דברים בחוסר הבנה או בבהירות לא מלאה, וכשל הצדדים מסכימים – אין כל בעיה.
נראה לי שזה המצב, ועל כן את לא צריכה להטריד את עצמך יותר.
אם אני לא מתאר את המציאות נכון – אנא שובי.

כל טוב

כתבות נוספות