שאל את הרב

שינוי נטייה מינית

חדשות כיפה הרב דוד לוי 02/11/14 03:26 ט בחשון התשעה

שאלה

שלום. אני מצטט התכתבות בין תלמיד לרבו:

"

מזמן לא כתבתי, אבל בזמן האחרון חזרתי לשימוש באינטרנט, לא דברים רעים אבל משחקים כדי להעביר את הזמן (למשל בחיים האמיתיים אני חשוב כמת,ובמשחק אחד הצלחתי כמעט ליהיות ראש עיר).

יש לי שאלה קשה שמקוננת בלבי יותר מדי זמן... אני מבקש שתענה לי תשובה ברורה.

הרבה פעמים למדנו ביחד, שאלתי אותך אין ספור שאלות בכל מיני תחומים, שמירת שבת, כשרות,כיבוד הורים ומורים,פרקי תהילים,פרשת שבוע, ותכלה היריעה אם אמשיך לפרט את הרשימה הארוכה.

בכל תחום, בכל עניין, ענית לי כמו מכונת ירייה, הסברת את הנושא, הבאת את הדעות השונות, וכל זה בעל פה. כן, היו פעמים שעיינו ביחד בספרים, אבל מימיי "לא לנתי בלא תשובה", ואפילו את השיחה היינו מנתקים רק אחרי שהכל היה ברור.

בכל דבר חוץ מ...זה, ועל זה השאלה שלי:

1)האם ניתן לשנות נטייה? (כבר ענית והסברת שכן ואני מקבל את התשובה, אז אל תתמקד בזה

2) איך עושים את זה????????????????

למדת בישיבה 10 שנים, אתה בעולם התורה לפחות 30 שנה, ואתה בא להגיד שאין משהו על זה ביהדות? כלום? במסכת ברכות נותנים כישוף כדי לראות שדים. לראות שדים, שתאמין לי שאפשר ואף עדיף לחיות בלי זה, מופיע בגמרא, ונושא כל כך מהותי שרבים חללים הפיל, אם זה קרבנות מסכנים ואם זה אלה שמתמודדים יום יום ונגזר עליהם למות לבד בלי אשה וילדים, אין כלום? אין "מאן דבעי לשנויי נטייתה, יזיל לאתרא ד... ויאמר תהילים ד... ויעשה.... ושב ורפא לו", תאמין לי חפשתי...

3) קצה החוט היחיד שמצאתי זה "משביעו רעב, מרעיבו שבע" והרמב"ן על הפסוק "למען ספות הרווה את הצמאה", בספר דברים, והרמב"ם על תיקון המידות שבהתחלה צריך לנהוג בקיצוניות ואז לחזור לאמצע.

מה שהבנתי מזה, שניתוק מהתאווה יכולה להרוג את היצר.

ניסיתי לנהוג בקיצוניות, לא לראות שום מראה גם אם הוא מותר מן הדין,עד שיעבור... אם היה לי את הכח להתמיד בהנהגה זו, ברור לי שהיה מצליח, אבל אין מה לעשות, אני לא על אי בודד. תמיד יש קולות שאסרתי על עצמי שחודרים מבחוץ ומבפנים, לפעמים באים משפחה, והשעמום וחוסר הצלחה בלימוד השיבו אותי לאינטרנט, שבו לפעמים יש תמונות מותרות מן הדין, אבל לא בשבילי...

אז אני שואל שוב: מדוע אין תשובה ברורה בנושא זה, והאם לך יש תשובה."

אני צריך כמה שיותר תשובות של כמה שיותר רבנים. חשוב להדגיש שא

תשובה

שלום לך

צר לי לאכזב אותך.

1. אם למדת איתי שנים רבות - נא תזדהה ותתקשר אלי ואל תתחבא מאחורי שאלה אנונימית.

2. אינני עונה לשום שאלה שמופנית לרבנים אחרים.
הרי אם השואל יקבל כמה תשובות הוא חוזר לבחור במה שנוח לו.

3. אינני מבין מדוע נטיה מינית שונה מצבע עינים או גנים או פגם גנטי או כל דבר שאיתו נולדנו. כדברי המשנה במסכת אבות "על כורחך אתה נולד" שמשמעותה עם כל מה שאיתו באתה לעולם החל מתכונות הגוף והנפש וכלה בנתונים משפחתיים חברתיים וכד'. כולם הם נתוני הפתיחה שלנו ואיתם עלינו להתמודד במשך 120 שנה של "על כרחך אתה חי" ועד שמגיע "על כרחך אתה מת" ונותן דין וחשבון מה עשית עם הנתונים האלו בשנים אלו.

בברכה ובהצלחה דוד לוי

כתבות נוספות