שאל את הרב

צימחונית בנפש- אבל מפחדת שלא אמצא בגלל זה בן זוג ...

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/10/14 11:42 ז בחשון התשעה

שאלה

הי,

אז אני צמחונית ומאוד מאוד מאמינה בזה. ההורים שלי לא מתלהבים מזה- ואמא שלי אומרת לי שאם אני יפגש עם בחור מושלם בהכל אבל אוהב בשר, מה, אני לא יכין לו? התשובה שלי היא לא- ומלכתחילה אני לא יתחתן עם מישהו שאני לא רואה איתו עין בעין ושלא יכבד דברים שאני מאמינה בהם. ואני לא חושבת שאתה אמור למחוק דברים שאתה מאמין בהם, ובכלל, מי שאתה, בשביל מישהו אחר..! אני משתדלת לבטוח בה׳ שבאמת יזמן לי אדם כזה, אבל מה שאמא שלי אומרת כן מפחיד אותי... זה לא יותר מידי, לבקש מישהו שמכבד את האמונות שלי ואפילו אולי מאמין באותם דברים..? אני לא יוותר לעולם על הצימחונות שלי, אבל אולי בכל זאת אמא שלי צודקת, שאני צריכה להפסיק להיות מלאת דרישות...? או שזה לא דבר כל כך מוגזם..?

תשובה

שלום לשואלת היקרה

קודם כל, זה נהדר שיש לך אידאלים ושיש לך ערכים ועקרונות שקשורים לעשית טוב בעולם.

אני לא יודע בדיוק מדוע ההורים שלך לא מתלהבים מזה, אבל באופן כללי, המבוגרים בדרך כלל חוששים מהאידאלים של הנוער. הם חוששים שהאדיאלים יקחו אותם למקומות קיצוניים מדי, למקומות עקשניים מדי, וגם בזה יש בהחלט הרבה הגיון וצדק.

לעצם הענין אני רוצה לעמוד על נקודה חשובה.

יש אידאל מוחלט וזה אידאל של עשית דבר ה'. מזה אנחנו לא זזים בשום פנים ואופן. מעבר לזה, יש אידאלים חשובים שאפשר בהחלט לדבוק בהם, אבל צריך לדעת איך לא להתעקש יותר מדי.
במילים אחרות, זה הגיוני בהחלט לחפש בן זוג שיקבל את הצמחונות שלך בצורה מלאה, ואולי יהיה גם צמחוני בעצמו. מצד שני, יכול להיות שבדיוק תמצאי את 'אביר חלומותייך' והוא לא יהיה צמחוני ואז יש מקום להגיד ששווה לזנוח את האידאל הזה למען אותו בחור.

באופן מעשי, אני חושב שאת עדיין צעירה ברוך ה', וזה בסדר גמור להיות צמחונית ולדבוק בענין (אגב - ליווי רפואי - חובה - לודא שלא חסר לך שום דבר מבחינה תזונתית) ובע"ה בבוא העת, אם תהיה לך התלבטות כזו או אחרת, תגיעי להחלטה - מה כדאי ונכון לעשות

חזקי ואמצי

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות