שאל את הרב

מחשבות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/10/14 11:48 כה בתשרי התשעה

שאלה

מחשבות

לרב שלום

יש לי המון מחשבות. כל הזמן אני חושבת..העיניין הוא ששמתי לב שרוב המחשבות בזמן האחרון חוזרות על עצמן.מחשבות על אדם מסוים לפני האדם הזה הייתי ממציאה לי סיפור ומספרת אותו כל הזמן והכל במחשבה .פעם חשבתי לכתוב על זה ספר.נכון לעכשיו.זה מרגיש כמו אובססיה.זה מפריע לי להתנהל בחיים. כי זה מופיע פתאום .וכמעט בכל מצב.אני מנסה לשחרר וזה חוזר.לפעמים המחשבות יוצרות דימיון ואני מרגישה כאילו זה אמיתי. הייתי מאוד רוצה להיפטר מהמחשבות האלה.השאלה שלי האם יש בעיה הלכתית לחשוב על אנשים מסוימים.ו הבנתי שמחשבות יותר חמור ממעשה.(איזה מעשה?עד כמה המחשבה חמורה אם לא קורה כלום והכל בדימיון? אשמח אם תפרט על המחשבות ועונש אם יש. וגם אם תיתן עיצה איך להיפטר מהן.תודה

תשובה

שלום וברכה

תהליכים נפשיים העוברים על האדם הם בעלי פנים מגוונות. פן אחד, בו את פונה לכאן, הוא הפן הרוחני ההלכתי. בנושא בו את עוסקת – אין להלכה עמדה ישירה. היא כמובן אינה מתלהבת ממחשבות משוטטות, והיא מעדיפה מחשבות ממוקדות על אמונה, עשיית טוב וכדו', אולם אין היא מתערבת בהקשר זה בתהליכים נפשיים. על כן, לא בהלכה נמצא האתגר שאת מחפשת, וגם לא הפיתרון והמענה. בוודאי שמחשבות על עונש בהקשר זה אינן מקדמות דבר.
אם הדבר מציק לך – כדאי מאוד להסיר את האבן הכבדה שעל הכתפיים שלך, ולהשתחרר מזה. את זה כדאי לעשות עם בעלי מקצוע, שיעזרו לך לחלץ מתוך עצמך את היכולת לחיות חיים יותר חרותיים ויותר חופשיים. כדאי לך, כי יהיה לך הרבה יותר טוב והרבה יותר קל לחיות כך.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות