שאל את הרב

ימי האהבה - דבר תורה לחג הסוכות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/10/14 13:28 יד בתשרי התשעה

שאלה

אחרי שכבר עברנו בשלום את ימי אלול בריבוי סליחות, את יום הדין שהוא ראש השנה,

את ימי עשרת ימי התשובה המתוחים,

ואפילו הגענו עד לפסגת יום הכפרה הגדול - יום הכיפורים, שבו היינו לבנים כמו מלאכים , צמנו, נגעו בשמים בדבקות עצומה, הגענו לנעילה שעת המתח והלחץ,

אחרי כל זה - הגיע הרגע שבו אנחנו [מפיגים את המתח], מורידים את הלחץ, (הרי ברור שאי אפשר להישאר עם המתח הזה לכל השנה).

עכשיו אנחנו מכניסים לנפש הפוגה ורגיעה, יש רגיעה , יש חמימות, יש שמחה יש רגש אוהב.

הסוכה היא בצורה של [יד מחבקת]:

שני דפנות כמו הזרוע, וטפח כמו היד שעוטפת אותך בחום ואהבה.

חג ש[מחבר בין כולם] בין מי שיש לו טעם ויש לו ריח ועד למי שאין לו טעם ואין לו ריח.

חג של אחדות, חג של הכנסת אורחים, חג של אושפיזין שבאים אלינו ועוטפים אותנו...

ההתעלות היא עצומה , כל מה שספגנו בימים הנוראים, יורד לכאן, לעולם הזה ופה הוא מתבטא, ומאיר באור אחר יותר גדול.

הקודש שבחול מכניס לעולם הזה של [חיוניות, משמעות, חיבה ואהבה].

המתח והיראה שהיינו בו בימים האלו, הם לא כמטרה בפני עצמם (תמיד המטרה מגיעה בסוף) , הם רק תחנת מעבר, מילוי דלק רוחני לעולם הזה, לסוכות, לחג האהבה, אהבת ה' ואהבת הבריות. חג שמסמל [אחדות].

[הרב קוק זצ"ל] מביא שעוצמת החג לא יכולה להיות בדירת קבע, אלא רק בדירת עראי.

ההתפקיד שלנו בחג הזה הוא לספוג את האור הגדול של החג, לשאוב ממעייני הישועה.

ועם זה להתחיל את השנה במילוי מצברים רוחניים ונפשיים, [התחלה חדשה, הצלחה חדשה, אהבה חדשה]!

מהות חג הסוכות, שמתבטא בשמחה, מביא איתו בשורה של מים, (נסוך המים, בית השואבה, התחלת אמירת משיב הרוח) לגשם .

בחג סוכות נידונים על המים לכל העולם, כי דווקא בחג של הזרמת כוחות חיוביים, שמחה אהבה אחדות - [יש לנו השפעה] של שפע מים, שפע של פרנסה.

הכול [זורם] הכול נשפע הכול שופע.

ודווקא [מתוך] הימים של עצירה לחשבון נפש , ימים של דין וחרדה, איפוס של הנפש שלנו - רק אז אפשר לחזור ולהשפיע שפע לעולם כולו!

חג סוכות שמח! חג אהבה שמח!

חברים מקשיבים

תשובה

כתבות נוספות