שאל את הרב

איך מתמודדים עם מוות של תינוק שלא חטא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/10/14 09:38 יג בתשרי התשעה

שאלה

אם הקב"ה כל כך טוב איך יכול להיות שתינוק שלא חטא נפטר בגיל צעיר ?

תשובה

שלום לך

שאלת שאלה מאד מאד כואבת ומאד מאד קשה. תינוק, ילד קטן, לא חטא מימיו, ובכל זאת הוא נפטר מן העולם. זה דבר שמאד קשה להתמודד איתו, ובהחלט השאלות עולות ומציפות.

קודם כל, זה בסדר גמור שהשאלות האלו עולות ומציפות. אנחנו בני אדם וקשה לנו, קשה לנו לחשוב על זה שהוא נפטר, קשה לנו לחשוב על הצער של ההורים, קשה לנו לחשוב על הטרגדיה הזו.

אבל מנגד, אנחנו יודעים שהחיים הם חידה. הם 'מתנה' שאנחנו מקבלים אבל המתנה הזו היא מוגבלת. יש כאלו שזוכים למתנה הזו לשנים ארוכות ויש כאלו לימים בודדים. אין לנו מושג מי זוכה לכך ומי זוכה לכך, אבל אנחנו יודעים שזה לא קשור (כמעט תמיד) לחטאים או למצוות, אלא זה קשור לשליחות האלוקית של האדם בעולם. יש נשמה שנשלחה לימים ספורים , יש שנשלחה לארבעים שנה, יש שנשלחה ל90 שנה.. רק מי ששלח את הנשמות לעולם יודע - מה השליחות ומדוע כל נשמה נשלחה לעולם. הקב"ה הוא כל כך טוב, אבל הוא מנהל את העולם בצורה נסתרת מאיתנו.

עוד דבר אנחנו מאמינים שהחיים שלנו כאן הם רק הפרוזדור, הם רק ההכנה לחיים הנצחיים בעולם הבא. כל נשמה שירדה לעולם הזה, זוכה לחיים בעולם הבא. עם כל הצער והכאב שלנו על האובדן בעולם הזה, אנחנו זוכרים שבעצם החיים העיקריים הם לא כאן, אלא בעולם הבא.

אפשר עוד הרבה להאריך, אבל אני חושב שאולי בשלב ראשון עדיף בכלל לשתוק, לתת לשאלות לצוף, להרגיש את הכאב ואת הגעגועים, ובע"ה עם הזמן, כאשר הכאב קצת קהה, אפשר להתמודד איתו בצורה יותר טובה ושלימה

חזקו ואמצו

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות