שאל את הרב

הפלה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/10/14 08:51 יג בתשרי התשעה

שאלה

שלום רב!

שמי ..., נשוי 3 ילדים , בן 44 ואשתי בת 44 לפני כ 4 שנים אשתי נכנסה להריון , עקב המצב הכלכלי הקשה שלנו נאלצנו לצערי לבצע הפלה , מאז אנחנו ממש חרדים למצב הקיים משום מה לא הולך לנו כל כך לא השתפר שום דבר במצב הכלכלי כל מה שעושים לא הולך , רציתי לשאול אותך כבוד הרב מה באמת אני צריך לעשות ? ואם אפשר לתקן את מה שעשינו

תודה רבה לך

יום טוב .

תשובה

שלום וברכה

חוויית החיים שלכם אינה פשוטה. רודפת אתכם ההכרה שמה שנעשה בעבר אינו כשורה, ואפשר שהוא כעת מהווה מעין ענן כבד עליכם.
ואולי זה בדיוק הזמן לבחור בדרך אחרת ? אולם במקום להיות רדוף על ידי העבר, שאותו כפי שהוא לא ניתן כבר לשנות, לעבור להכרעה שאתם רוצים לתקן את העתיד ?
מה זה תיקון העתיד ? תיקון העתיד הוא להחליט כי ההשקעה שתשקיעו בילדים שלכם (לא השקעה כלכלית, אלא זמן, רצון, אהבה, חינוך, חיבוק) תעצימו כחלק מעולם התיקון; כי במקום שתראו שמישהו נמצא בתקופה כלכלית קשה – תנסו לעזור לה, אפילו טיפה, כי אתם יודעים מה משמעותה של מצוקה כלכלית ושדברים לא הולכים; כי אתם עצמכם תכבדו את הוריכם יותר (אם ב"ה הם בחיים) כחלק מהבניין שאתם בונים מחדש וכדו'.
זו המשמעות העמוקה של תיקון – הפיכת משברים בעבר ודברים שלכאורה לא ניתן עוד לתקנם – למנוע של צמיחה ושינוי, ועל ידי כך עושים את עולמו של הקב"ה לעולם מתוקן יותר וטוב יותר, וזו המשמעות היותר עמוקה של התשובה.
ומתוך כך מתפללים לריבונו של עולם כי יסייע בידכם לצאת ממצוקתכם – גם הכלכלית ועוד יותר מצוקת הכאב על העבר.

האם אתם יכולים ללכת בדרך זו ?


כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות