שאל את הרב

מקבל הזדמנויות ומסרב לקבלן

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/10/14 12:20 ח בתשרי התשעה

שאלה

שלום רב,

לפני הכל ארצה לומר שאני חילוני, אבל מאמין בקב"ה. אני עוקב מקרוב אחרי השאלות ועבודה שלכם ואני מרוצה מהתפקוד והעזרה שאתם נותנים לאנשים.

השבוע הייתי בשני ראיונות עבודה שלשניהם התקבלתי ובסוף סירבתי בגלל שיש לי לימודי פסיכומטרי ואני צריך ללמוד, ולצערי הלו"ז ואופי העבודה לא יכולים לאפשר לי למידה יעילה.

ללא קשר אני כל הזמן נתקל בקשיים בחיים ופותר אותם בכוחות עצמי ללא עזרה כאשר אני נפגע מהם ,ובאמת שאין לי מושג איך אני ממשיך לחיות, ודווקא שדברים טובים קורים ההזדמנות נחמצת ממני בגלל התנגשות של דבר אחר.

לא אסתיר את זה, אני פגוע ומרגיש שמישהו רוצה שאסבול בחיים. אני מקבל 'מתנות' אבל מצד שני הן 'נלקחות' ממני.

אשמח לעצה בנושא.

תשובה

שלום וברכה

ברוך בואך.
אף שאני לא גורם מקצועי ולא גורם טיפולי שיכול לומר דברים חשובים של ממש בעמדה שאתה נמצא בה, אני יכול לשתף אותך במה שאני למדתי מניסיוני ומהתורה שאני נפגש איתה:
הרבה מאוד תלוי בסיפור שאתה מספר לעצמך.


מבחינה עובדתית, אדם נפגש בקשיים בחיים. כל אדם. יש השמחים להתמודד אתם לבד. יש השמחים לעזרה ולשותפות של אחרים. אין משהו שהוא "נכון" או "לא נכון". אלו דרכים שונות להתנהל בחיים, ומותר לו לאדם לבחור בכך או לבחור בכך.
מבחינה עובדתית, כמעט כל דבר שלנו בחיים מתנגש עם משהו אחר. יש השוקעים בבעיות; יש המאתרים הזדמנויות; יש שבוחרים להיות מוגנים; יש שמעדיפים את הסיכונים. גם כאן, אי אפשר לומר שיש משהו "נכון". יש הכרעה שאתה בוחר לחיות לאורה, ובכל אחת מהדרכים טמונות בשורות גדולות וגם אכזבות גדולות.
נכון יהיה אפוא שתיפגש עם עצמך, ותחליט לבחור לעתים באפשרות אחרת, ולחוש מה קורה כאשר אתה בוחר באפשרות האחרת. כשתהיה לך הזדמנות – לא לחשוש, אלא לנצל אותה. לא בגלל שזו הדרך הנכונה, אלא בשל העובדה שזה יזמן לך מצב בו אתה מתנסה בדרך אחרת, ואז תהיינה פרושות בפניך אפשרויות רבות לבחירות בחיים, ותדע טוב יותר מה משמח אותך ומה מביא אותך למצבים טובים יותר.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות