שאל את הרב

כיבוד הורים

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 28/09/14 10:11 ד בתשרי התשעה

שאלה

בס"ד

שלום לכל הרבנים המכובדים ,

אני בת 32 בע"ה בינואר מתחנת ,

אבא של איש עסקים והמשפט "כסף מעוור עיני חכם" מסביר אותו בתקופה האחרונה ,

אבא שלי כבעל המאה חושב תמיד שהוא בעל הדעה ואינו מוכן לשמוע או לקבל שום עצה/דעה שנוגדת את מה שהוא החליט ,

הוא מזלזל בנו (ילדיו) ונוהג לצעוק ולהלבין אותי בפניי בעלי לעתיד ,

הוא אבא מאוד שלטן שמנסה גם לשלוט על הבעל לעתיד שלי ,

הוא אינו מוכן לקבל את העובדה שאני כבר אישה ולא ילדה ושגם לי מגיע כבוד מינימלי, הוא מנסה להשתלט ולהחליט על כל החתונה שלי ,ישנם דברים שהוא דורש שיהיה כמו חינה שאני ובן זוגי החלטנו שחינה ומקווה נוכל לעשות ביחד רק נשים ואבא שלי לא מוכן ודורש שיהיה בנפרד ,זה רק דוגמא אחת והדבר גורם למחלקות עם בן זוגי

כי אני נוטה לרצות את אבי,

השבוע הייתה לי מריבה מאוד גדולה עם אבי שגירש אותי מהבית וצייין שבעלי לעתיד לא ידרוך בביתו והוא לא יגיע לחתונה ,

זאת בעקבות שאבי דורש שכמה כסף שהוא שם בחתונה גם הצד של בעלי ישים אבל מאחר ואבי הוא בעל עסקים ויש לו כסף ניסיתי להסביר שכל צד ישים כמה שהוא יכול כי מה שיש לו אין להורים של בעלי לעתיד , השיחה התלקחה ואבי צעק עלייי דיבר ליי לא יפה צעק עליי לסתום את הפה ולשתוק ,אמרתי לו שהוא לא מכבד אותי שהוא מדבר ככה ,והוא צעק שאני צריכה לעשות מה שהוא עושה ולכבד כל מילה שלו ,בשורה התחתונה הוא גירש אותי מהבית ואמר שלא יבוא לחתונה שלי .

אבא שלי באופיו בן אדם מאוד קשה ופרמיטיבי שגם אימי ואחיי סובלים מהתייחסות שלו .

אחרי שיצאתי מהבית כי גורשתי ,יש לי מועקה על כל המצב ואני לא מצליחה להבין איך אפשר להסתדר עם אבי , הוא האדם היחיד בחיים שלי שפוגע בי בזדון ואינו מכבד אותי ועם זאת דורש שאני בכל זאת יכבד אותו ,

מגיל מאוד קטן שתמיד פעלנו לפי החלטותיו של אבי הן בעניין זוגיות והן בעניין לימודים ותעסוקה בחיים תמיד כיבדנו למרות שהדרך של אבי הייתה לפעמים בדרך של צעקות קללות ואיומים לאלימות מצידו.

מה עליי לעשות ????

כיצד אקיים את מצוות כיבוד הורים כשאבי מתנהג ככה ??

אימי גם סובלת מהתייחסות לא יפה מצידו ....

אציין שאבי נמצא לפעמים בחו"ל בעסקים וכשהוא שמה הבית מתמלא שמחה ואחווה וכולם רגועים ונינוחים וכשהוא מגיע לארץ כל הבית במתח ומתחילה אווירה לא נעימה ומעיקה.

אנא עצתכם בעניין .

בכבוד רב

תשובה

קודם כל שיהיה בשעה טובה.
את לא חייבת לשמוע בקול אביך בנושא החתונה, וכמו כן אם הוא פוגע בך עלייך להשתדל להתרחק ממנו עד כמה שאפשר , לענות לו תמיד בנימוס בלי לצעוק ולהתלהם אף שהוא כן מתלהם וצועק. יתכן מאוד שהחתונה שלך תהיה נקודת תפנית במשפחה ועדיף שבאמת לא יבוא, אולי זה יגרום לו לחשבון נפש.

מבחינה הלכתית מרגע שנישאת את חייבת קודם כל בכבוד בעלך כלומר בניית הבית שלכם הקשר עם אישך הוא העיקר. (אינך פטורה מכיבוד הורים אלא אם כן בעלך מונע ממך ואני מקווה שלא יעשה זאת...)

שיהיה במזל טוב וכמה שיותר רגוע...

כתבות נוספות