שאל את הרב

אמא שלי מכריחה אותי ללכת עם חצאיות ארוכות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/09/14 21:35 כ באלול התשעד

שאלה

שלום לאתר המדהים(:

אמא שלי מכריחה אותי לשים חצאיות ארוכות..ואם חצאיות שמתחת לברך (לא מקסי) אז עם גרביון.. מה לעשות? אני לא רוצה שהיא תגרום לי להתרחק לגמרי מהדרך של הדת.

ותודה מראש..

תשובה

שלום לך!
אז דבר ראשון סליחה על כך שהתשובה התעכבה כל כך..
ודבר שני, כל הכבוד לך שאתה רוצה להישאר קשורה לתורה ולמצוות, ואת לא רוצה להתרחק. אני מאוד מאוד מעריך את זה, ונראה לי שאת רק תרוויחי מזה, כל הכבוד!!

זה באמת דבר לא קל, ויכוח עם אמא לגבי מה ללבוש. אני מבין שזה מכביד עלייך מאוד מאוד. אבל [חשוב מאוד שתדעי שכמעט אצל כל הבנות בגיל שלך יש ויכוחים בין הבת לאמא לגבי מה ללבוש]. לפעמים הגבול טיפה שונה, אבל זה ככה והמצב של עם אמא שלך הוא נורמלי לגמרי. [וזה באמת הנושא הכי הכי טעון בין בת לאמא בגיל הזה ואמא שלך נורמלית לגמרי]
איני יודע מה רמת הקשר שלך עם אמא שלך, אך נראה לי שבגדול צריך לחשוב ולהגיע לפשרה איך שהוא.

לא נראה לי שכדאי לעשות על זה פיצוצים. חבל. אחרי הכל, אמא שלך היא האישה שהכי הכי אוהבת אותך בכל העולם, למרות שאת לא תמיד מרגישה את זה. והרי בכל מקרה כאשר תהיי גדולה יותר את בעצמך תבחרי ללבוש מה שתרצי כמובן, אז חבל להרוס על זה קשר עם אמא, לא?

רק שתדעי, הגיל שלך זה גיל שבו רוצים להיות כבר עצמאיים, ולהחליט לבד על עצמך וכד´ ואז יש הרבה ויכוחים עם ההורים בכל מיני נושאים, לאו דווקא שקשורים לאיך להתלבש אלא להרבה דברים אחרים [וזה נורמלי לגמרי].
הרצון להיות עצמאית ולהחליט לבד על עצמך, הוא רצון בריא וטוב מאוד! אבל צריך גם לחשוב איך לא להרוס דברים טובים שקיימים בגלל הצורך להיות עצמאית ולהחליט לבד. כי להיות עצמאית זה לא אומר לעשות פיצוצים מכל דבר ומלחמות וכד´ אלא זה אומר לראות איך אני יכולה לעשות את המקסימום ולהגיע למה שאני רוצה, בלי לוותר, עם המגבלות שיש לי, כרגע.

כלומר את לא רוצה ללבוש חצאיות ארוכות. ואת רוצה להחליט לבד ולהיות עצמאית, בלי להיות תלויה באמא שלך. אבל מצד שני, את לא רוצה לפוצץ את הקשר שלך איתה, או חס וחלילה לעזוב את הדת כמו שכתבת בעצמך, בצדק. ולכן צריך להתאמץ להגיע למטרה שלך, עד כמה שאפשר, בלי לגרום לנזקים בדרך, ואם אי אפשר, אז בינתיים לנסות למצוא פשרה. ככל שתגדלי יותר, בצורה טבעית אמא שלך תאפשר לך להיות יותר עצמאית בשאר הדברים, אני בטוח, זה קורה לכולם ויקרה גם לך, אל תדאגי.
ולכן נראה לי שמה שכן כדאי לעשות זה לנסות לדבר על זה איתה עוד פעם ולספר לה כמה שזה קשה לך ולמה זה קשה לך, אולי כי זה לא יפה מספיק כי זה לא נוח ועוד סיבות...

אולי תבקשי ממנה ללכת לקנות איתך בגדים בחנות, ואז שם בחנות מול הבגדים תגיעו לאיזה פשרה על איזו חצאית שתהיה באמצע, וגם תיראה מספיק צנועה לאמא שלך?
ואם גם שם לא תצליחי למצוא משהו, אולי תצליחי להתלבש יפה, ולמצוא חצאיות ארוכות יפות או גרביונים יפים(כבר בא החורף), אפילו אם זה יעלה יותר כסף, הרי אמא שלך רוצה שתתלבשי ארוך, אז אולי היא תהיה מוכנה לשלם על זה מעט יותר.
[רק חשוב לזכור, שאמא שלך אומרת לך את זה באמת מאהבה ומדאגה כי היא חושבת שזה מה שיעשה לך טוב בסופו של דבר, לדעתה, אפילו אם את בטוחה שהיא טועה לגמרי המניעים שלה חיוביים] זה לא סתם מרוע או אטימות. ברור שהיא היתה מעדיפה לא לריב איתך ושיהיה לך שקט, אבל היא כ"כ רוצה בטובתך שהיא אפילו מוכנה לריב איתך על זה.

אולי תנסי לדבר איתה, לא סתם כשהיא עסוקה או משהו, אלא כאשר יש לה יותר זמן אולי בערב, אולי תנסי לבקש ממנה למצוא זמן לדבר על זה... רק לפני שתדברי איתה תחליטי שמה שהיא לא תגיד את לא צועקת ולא מתפרצת, אלא מקשיבה ומנסה להבין את העמדה שלה ולמה היא כ"כ מתעקשת. אח"כ נסי לספר לה, שוב בלי להתפרץ כמה שזה קשה לך ומפריע לך וכד´ ותחזרי על זה שוב ושוב, בלי לכעוס, כדי שהיא תבין כמה שזה קשה לך. ונסי להגיע לפשרה שתהיה מקובלת גם עליה וגם עלייך, איך שהוא. ואם לא הצלחת עכשיו, אז אולי נסי שוב בעוד שבועיים או חודש. אבל כדי לנסות שזו תהיה שיחה בלי פיצוצים והתפרצויות אלא שיחה של הקשבה. לכי תדעי אולי תצליחי לשכנע אותה להתקרב לעמדה שלך או להסכים על חצאיות מסוג מסויים שכן נראות לה צנועות, ואולי בעקבות השיחות האלו את בעצמך תשתכנעי למה לאמא שלך זה כ"כ חשוב, ותתקרבי קצת לעמדה שלה. מי יודע.

אבל כן, אני יודע שזה מאוד קשה.
חוץ מזה, אשרייך שיש לך אמא שחשובה לה הצניעות. בגדול זה טוב, למרות שזה באמת עכשיו מאוד מפריע לך, יש לך אמא שלך צדיקה כזו.. ולמרות שזה באמת משגע אותך, כדאי להעריך אותה על זה. יש הרבה נשים שלא אכפת להן בכלל מזה...

ואם אחרי הכל לא תגיעו לשום שום פשרה, נו, מה אפשר לעשות?? יש מצוות כיבוד הורים שזו מצווה חשובה מאוד. וכאשר תתבגרי קצת זה כבר יהיה אחרת...

אני מאחל לך שתמצאי דרך גם להיראות טוב, גם ללמוד איך להיות עצמאית בצורה חיובית, גם לכבד את אמא שלך וגם להיות צנועה כפי שבנות ישראל מתלבשות.

מעריך מאוד את השאלה.

אם את רוצה לפרט עוד דברים, אשמח לשמוע.

כל הכבוד לך,וגמר חתימה טובה!

חגי

כתבות נוספות