שאל את הרב

הוצאת זרע

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 14/09/14 20:52 יט באלול התשעד

שאלה

שלום הרב.

אני חוזר בתשובה ורוצה להפסיק להוציא זרע לבטלה אבל אני מגיל 12 התחלתי להוציא זרע ללא ידיעה שזה היה זרע וזה נודע לי לאחר 5 שנים שמה שאני עושה זה להוציא זרע ושיש בזה איסור חמור. לאחר 5 שנים של הרגל לא יכלתי בחיים להפסיק המקסימום שהצלחתי זה היה שבועיים. האם באמת קיימת דרך להפסיק עם זה לחלוטים? (קראתי המון ספרים ואני עדיין לא מצליח )

- ומה ההבדל בין הוצאת זרע לאמצעי מניעה שניהם זה לבטלה.

האם הזרע שמתבטל זה נשמה יהודית? אם כן למה זה הולך לפי האמא? ואם סתם נשמה זה אז מה האיסור? גם בהמות יש להם נשמה.. ואנחנו הורגים אותם בשביל להנות מהם. מה ההבדל כאן?

אולי קראתי את הדברים הלא נכונים ושאלות כאלה לא רציתי לפנות לרב כי זה אישי. אבל לפי מה שאני הבנתי העונש על זה יהיה חמור וכשאני עושה את זה אני חושב על זה שהיה עדיף לי למות מאשר להרוג. זה הדבר היחיד שמציק לי בעולם הזה ואני התחלתי להתפלל לה' שיקח אותי כי אני לא עומד בניסיון הזה..

אני גם לא מבין הרי ה' לא רוצה שנסבול והסבל הכי גדול בעולם זה לתת לך הנאה אין סופית ולהגיד לך שאסור לך לעשות את זה. ה' יכל לעשות שנביא ילדים לעולם בלי כל הנאה הזאת למה יש בזה כל כך הרבה הנאה?

מצטער אם חפרתי קצת בעיניין או שהלשון שלי היא לא בדיוק לשון מכובדת.

ואין אני יכול למנוע מהבן שלי להגיע למצב שלי האם לדבר איתו כבר בגיל 11 ?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הכל מתחיל באמונה.
אל תצייר את ד' כמלך אכזרי שמתעלל בנתינים שלו. זה ציור שקרי. האמת היא שאסור בכלל לצייר את ד'. מציאותו ופעולתו הם מעל כל מחשבה ודמיון. אבל רק כדי לרפא את הפחד שלך תצייר כביכול את ד' כאבא אוהב ודואג לילדיו הקטנים והחלשים.
ד' מכיר כל אחד ואחד ומצפה מכל אחד מאתנו שנעשה מאמץ גדול לקיים את מצוותיו, לא יותר. ד' יודע מה אנחנו מסוגלים ולא מעניש את מי שלא מסוגל.
כבר קבעו חז"ל שלפי הצער השכר. ד' מחשיב את התהליך לא פחות מאשר את התוצאה. לכן כל עוד אתה בתהליך אתה לא צריך לדאוג ולא להתייאש.
תתחיל במשהו שאתה יכול לקיים - תדרוש מעצמך שבוע נקי. אל תכעס על עצמך אם אינך מחזיק יותר משבוע.
ושוב תדרוש מעצמך שבוע, כך במשך תקופה ארוכה של מספר חודשים.
לאחר מכן תתקדם מעט - תדרוש מעצמך 10 ימים נקיים, לאחר מכן שוב 10 ימים, תנהג כך במשך מספר חודשים... תתקדם לאט - אבל תתקדם.
אם באמצע יהיו נפילות אל תבהל ואל תתיאש, תחזור שוב לנורמה שהגעת אליה ותמשיך.

במקביל תלמד את המצבים שבהם אתה נופל - מה ומתי מפתה אותך למעשה הזה, מתוך ההכרות עם המצבים החלשים שלך תשנה את ההתנהגות כדי לא להגיע למצבים כאלו.

תאמין בד' שהוא מכיר את כל הקשיים שלך וידע לדון אותך ברחמים גדולים.

מכאן לשאלות שלך:
"מה ההבדל בין הוצאת זרע לאמצעי מניעה שניהם זה לבטלה"?
- האיסור הוא להשחית את הזרע. אם הזרע עובר אל גוף האישה זו לא השחתת זרע. לכן אמצעי מניעה של האישה לא גורמים להשחתת זרע.

"האם הזרע שמתבטל זה נשמה יהודית"?
- הדיון על תוצאות השחתת זרע שייך לתחומי הסוד מדובר שם על סוג אחר של 'הולדה', אמירות אלו עמוקות ומורכבות ואין להבין אותם על פי פשוטם.
אנחנו לומדים תורה בנגלה ודי לנו בכך שיש איסור להשחית זרע. לפיכך אין מענה בנגלה לכל השאלות הבאות שלך:
"אם כן למה זה הולך לפי האמא?
ואם סתם נשמה זה אז מה האיסור?
גם בהמות יש להם נשמה.. ואנחנו הורגים אותם בשביל להנות מהם. מה ההבדל כאן?"

להלן תגובות שלי על עוד מספר קביעות שלך:
"העונש על זה יהיה חמור וכשאני עושה את זה אני חושב על זה שהיה עדיף לי למות מאשר להרוג".
אלוקינו הוא אלוקי עולם - א-ל עליון, נשגב, כולו אמת וצדק - חסד ורחמים.
אני בטוח שאלוקים מעניש כל אדם בדיוק לפי חומרת מעשיו - אנחנו צריכים לחיות יותר מתוך יראת שמים ופחות מתוך יראת עונש. נקיים את דבר ד' מתוך רצון חיובי ולא מתוך פחד.

"התחלתי להתפלל לה´ שיקח אותי כי אני לא עומד בניסיון הזה.."
דיבורים אלו הם עצת היצר הרע שמייאש ומחליש וגורם להמשיך ליפול אל החטא. כפי שציינתי אל תחשוב על העונש תחשוב על הפרס - ההתקרבות אל ד' והשמחה בקיום מצוותיו.

"לתת לך הנאה אין סופית ולהגיד לך שאסור לך לעשות את זה"... אינני מסכים אתך שזו הנאה אין סופית. עובדה שיש הרבה אנשים שמוותרים על ההנאה הזאת מרצון כדי ליהנות מדברים אחרים שחשובים בעיניהם יותר:
אנשי עסקים, פוליטיקאים, ספורטאים ועוד אנשים רבים עובדים קשה במשך שעות רבות ומתוך כך לא נשאר להם זמן וכוח להנאה הזאת. אלו ודומיהם שקועים בהשגת שאיפות אחרות חשובות יותר.

"ואין אני יכול למנוע מהבן שלי להגיע למצב שלי האם לדבר איתו כבר בגיל 11 ?"
חשוב מאוד לתת הדרכה לצעירים אבל צריך שההדרכה תתאים להם. אני חושש שהמצב הרגיש שלך לא מאפשר לך לתת הדרכה נאותה לבנך. צריך למצוא מישהו שאין לו מטענים בעיתיים בנושא כדי שייתן הדרכה טובה ויעילה.

שנה טובה ומתוקה!

כתבות נוספות