שאל את הרב

מהות השם והצלחה בתעבוקה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/09/14 18:45 יא באלול התשעד

שאלה

שלום הרב אני רוצה לשאול אותך שאלה בנוגע לשם שלי ההורים שלי בחרו לי את השם רינה ....מבלי להתייעץ עם רב

האם השם שלי הוא טוב?

איך שהבנתי שהשם שלי לוקח מהתנ"ך

והפירוש של השם הוא שימחה

אבל אני צעירה ומתחילת פרשת חיים ועד עכשיו אני נופלת בהמון מכשולים ולא מרגישה שימחת חיים אמיתית ושום דבר לא הולך לי כמו שצריך אפילו מישהו שאני מכירה שאל את הרב יעקב איפרגן המכונה הרנטגן " עלי והוא בעצמו אמר שכל מה שאני ארצה לא יילך לי אבל עם הזמן כן .

אני לא יודעת מה זה אומר אני לא רואה את האור בקצה המנהרה

אני כרגע נודדת מעבודה לעבודה אני חייבת לציין שאני לקוית שמיעה לא מוצאת את עצמי בשום דבר אני חושבת ללמוד מקצוע אבל לא יודעת. איך להתחיל

אפילו בזוגיות זה ניהיה יותר גרוע ככל שאני בוחרת לי בן זוג לחיים אני מרגישיה שזה לא בשבילי ועוברת הלאה ובוחרת חדש בציפיה שהפעם יותר טוב אבל זה ניהיה הרבה יותר גרוע זה כמו קללה כזה

מה צריך לעשות והאם אפשר לבקש ברכה מיוחדת להצלחת פרנסה? זוגיות נכונה ? אני מרגישה מצוקה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מצטרף לתפילותייך כי יעברו עלייך ימים טובים יותר, ותצאי מהמצוקה בה את נמצאת.

אין כזה דבר "שם טוב". יש אדם טוב, יש מעשים טובים, יש בחירות טובות, יש אירועים טובים – אולם שם טוב אינו משפיע כלל על גורלו של האדם. מעבר לכך, השם שלך הוא אכן שם יפה מאוד, והוא מבטא שמחה.
אני אפוא מציע לך לבחור בדרך אחרת. לא לחשוב כאילו מה שיקבע את גורלך יהיה השם שלך, או פניה לכל מיני כוחות מיסטיים וכל מיני ברכות, אלא להתחיל כמו שמתחילים ביהדות. מתחילים בדרך הטבע, ומתייעצים עם בעלי מקצוע מה מתאים לך, ומתחילים ללמוד, ונעים קדימה. בענייני זוגיות, להפוך כל זוגיות שלא הצליחה לשיעור לעצמך – לנתח למה זה לא הצליח, ומה היה אפשר לעשות אחרת, ומה כן תלוי בך, ואיך בפעם הבאה אפשר שזה יהיה טוב יותר וכדו'. קודם כל מתחילים בהתעוררות מלמטה, ומתפללים לקב"ה כי יעזור לך, ובדרך הזו הולכים.

נראה לי כי המסלול לגאולתך מהמצוקה עובר שם.

האם אתה יכולה ללכת בדרך זו ?


כל טוב ושנה טובה ומאוד מתוקה



כתבות נוספות