שאל את הרב

התחזקות לא נכונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 01/09/14 19:21 ו באלול התשעד

שאלה

שלום רב,

לפני כשנה ניסיתי להתחזק באמונה, אז הייתי הולך כל יום לבית הכנסת לכל התפילות, כמו כן גם למדתי תורה לאחר חלק מהתפילות. ראיתי שקשה ללמוד תורה הרבה זמן בבית הכנסת אבל המשכתי ללמוד. כמו כן התחלתי להמיר בכל מיני דברים: אכילת בד"ץ , שמירת העיניים. עשיתי את כל הדברים הללו ולא הפסקתי. ההורים שלי אסרו עלי ללכת לבית הכנסת למשך זמן רב כי שזה משפיע עלי לרעה. אז לא הלכתי הרבה לבית הכנסת אבל המשכתי לעשות את שאר הדברים.- בגלל שהמשכתי הרגשתי שאני פתאום חושב מחשבות לא טובות על ה' . בסוף הרגשתי ממש שאני לא יכול לשמור תורה ומצוות. הרגשתי שמשהו שולט בי והשכל שלי נפגע. גם הרגשתי בעיות בעיכול ועוד דברים, הרגשתי שמשהו שולט בי וגורם לי להתנהג בצורה רעה, לא לרצות להניח תפילין, להיות חוסר סובלני, לחשוב מחשבות כפירה. כל זה היה בערך לפני שנה. תוכלו בבקשה לענות על שאלה זו בדחיפות. אינני לא יודע מה לעשות, אני גר במשפחה חילונית והיא לא כ"כ בעד רבנים. עכשיו אני גם לא יכול להניח תפילין בגלל המשפחה. בבקשה תעזרו לי

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אל תעשה דברים אם בסוף הם מרחיקים אותך.
תפעל לפי הכח שיש לך, אל תנסה להגיע ליותר ממה שאתה מסוגל עכשיו.

לפני הכל, התרחקות מעבירות (לא תעשה): שמירת עיניים, אכילה כשרה, שמירת שבת. בכל אלו תפעל לפי הכוח שיש לך, מה שאתה יכול, בלי מלחמות עם המשפחה.

כאשר תרגיש שיש לך עוד מעט כוח, תנסה להניח תפילין ולהתפלל (כשיש קושי ללכת לבית הכנסת - תתפלל ביחידות כך גם לגבי הנחת תפילין).
אחרי כל התקדמות תשמור על הקיים למשך כמה חודשים, רק לאחר מכן תנסה התקדמות נוספת.

בהצלחה!

כתבות נוספות