שאל את הרב

בת זוגתי אינה יהודיה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/08/14 11:08 ב באלול התשעד

שאלה

שלום אני כבר שנה שומר שבת עם הבת זוג שלי, אני הולך מנחה ערבית מניח תפילין ומשתדל להרבות במצוות.

העינין הוא שגלתי לא מזמן שהבת זוג שלי אינה יהודיה היא נוצריה

עוד חודשיים בנובמבר היא תתגייר דרך הצבא.

בינתיים אני שומר איתה שבת רציתי לשאול האם זה תקין? או שעדיף שהיא לא תשמור שבת בכלל.

ורציתי שנשמור על טהרת המשפחה עד כמה שזה אפשרי בשלב זה

ששלושה ימים לפני ואחרי המחזור לא נהייה ביחסים האם גם זה תקין או שאין טעם כי היא עוד אינה יהודיה?

ושאלה אחרונה.. כשהיא תסיים את הליך הגיור כבר, אם היא לא תהייה 100% שומרת מצוות אלא רק תשמור שבת היא עדיין תחשב יהודיה או שמי שמתגיירת אם היא לא 100% דתייה היא לא נחשבת ליהודיה

תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

השאלות ששאלת הן שאלות כבדות משקל, שכל אחת מהן מחייבת דיון ארוך ולא תשובה קצרה כאן. לא זו בלבד, אלא שעצם המצב שגרים ביחד לפני נישואין אינו נכון מבחינה הלכתית. אכתוב רק ראשי פרקים ו"עזרה ראשונה", ומתוך כך אתה תבין את הכיוון:

א. שמירת שבת על ידי נמצאים בתהליכי גיור היא מורכבת. מחד גיסא, טוב להתרגל לשמור שבת; מאידך גיסא, שבת היא אות בין הקב"ה ובין עם ישראל, ואינה שייכת בעולמם של מי שאינם יהודים. על כן, ההדרכה הנראית היא לשמור שבת כדי להתרגל, אולם לחלל שבת בפעולה אחת או שתיים וזאת כדי שיהיה ברור שהשמירה בנתיים היא רק להתרגלות ולא כשמירת שבת אמיתית.
ב. יישר כוח גדול על ההכרעה לשמור את דיני טהרת המשפחה. יש בזה טעם כבר כעת, כי אף שהיא לא יהודיה – לך אסור להיות איתה במצב הנידות. כדאי שהיא תקבל הדרכה מה מותר ומה אסור.
ג. תפקיד בית הדין הוא לברר את הנקודה האחרונה ששאלת. בית הדין יברר את כוונותיה, את מסלול ההתקדמות שלה, את העתיד, ולאור זה יכריע האם לגייר אם לאוו.

כל טוב

כתבות נוספות