שאל את הרב

חברה שיש לה חבר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/08/14 23:11 כז באב התשעד

שאלה

לחברה ממש טובה שלי יש לאחרונה חבר והיא כל הזמן מדברת אתו ולא איתנו. ניסינו להגיד לה שאנחנו חברות שלה אבל זה לא עזר.

במחנה קיץ הם ישבו על החומה ודיברו ואנחנו לבקשתה חיכינו לה וכל שנייה הזכרנו לה שאנחנו רצות ללכת אבל היא אמרה שרק עוד מעט והיא תבוא.

היא כבר פחות מדברת איתנו ורק אתו ואנחנו ממש נדחקנו לקצה.

ועד שאפשר לדבר איתה רק מזכירים את החבר שלה או כל נושא אחר שקשור לבנים היא ישר מתעצבנת ואומרת לנו ללכת.

ממש לא נעים לי להיות לידה, היא כבר לא אותה חברה טובה שאז היא הייתה אבל אני כן רוצה את הקשר איתה.

אשמח מאוד אם תעזרו לי ותגידו לי מה לעשות.

תשובה

שלום חברה יקרה,
אני ממש מכיר את ההרגשה שאת מדברת עליה. זה באמת קשה כשלחברה טובה יש פתאום חבר, ואת נדחקת הצידה. אני אגלה לך בסוד שגם כיום, כשחברה מתחתנת, עם כל השמחה על שהיא מצאה מישהו שהיא אוהבת ושהיא הולכת להקים בית, יש בי גם קצת עצב. עצב על שעכשיו היא תהיה פחות שלי.
יחד עם זאת, זה שלחברה יש חבר ממש לא אומר שהיא צריכה להיות רק איתו, ולהיפרד מכל החברות שלה. להיפך, חברות זה דבר חשוב ומדהים גם אם חבר. חבר הוא לא תחליף לחברה! אז איך מוצאים את האיזון הנכון בין השקעה בקשר עם חבר, ובניית הזוגיות, לבין החברות?
קודם כל, זה עניין של זמן. אני לא יודע כמה זמן הם חברים, אבל יכול להיות שהם עדיין בהתלהבות של ההתחלה, ולכן הם רוצים לנצל כל רגע ביחד. אחרי כמה חודשים כשהם יבססו את הקשר שלהם, ויתרגלו אליו, ממילא הם יהיו פחות ביחד והחברה שלך תחזור להתעניין גם בך. נכון, הקשר בניכם אף פעם לא יחזור להיות אינטנסיבי כפי שהיה, אבל הוא יקבל צורה חדשה. חברות אמיתית זאת חברות שיודעת לעמוד בשינויים ולהתאים את עצמה. יכול להיות שתגלי שאת חברה שלך מטרידים נושאים חדשים, שדווקא יעניין אותך לדבר עליהם.

אבל, גם יכול להיות שיש פה בעיה יותר רצינית, שצריך לטפל בה כדי לפתור אותה. חברות בין בן לבת שמרחיקה את הבת מהחברות והמשפחה שלה עלולה להיות לא בריאה, ואולי אפילו מסוכנת. אם את חושבת שהחבר הוא זה שמרחיק את חברה שלך מכל החברות שלה, הייתי מציאה לך לפנות ליועצת או לאדם מבוגר, ולשאול אותם מה אפשר לעשות.
אבל יכול מאוד להיות שזה לא החבר שלה, אלא החברה עצמה. טוב לה עם החבר, והיא רק רוצה להיות איתו עוד ועוד. אז אני חושבת שהכי כדאי לדבר. בנחת, בהקשבה, ברוגע. תקבעי איתה מראש, מתי שנח לה, ולא כשהיא ממהרת להיפגש עם החבר. תגידי לה שהחברות שלכן חשובה לך, ואת מרגישה שאתן מתרחקות בזמן האחרון, ותשאלי אותה מה היא מרגישה, ומה אפשר לעשות. חשוב מאוד להיזהר, שהיא לא תחשוב שאת מאשימה אותה, כי אז היא תתגונן, ולא תקשיב. אני בטוחה שאם את חשובה לה כפי שהיא חשובה לך היא תבין ותשתדל להשקיע יותר בחברות שלכן. יכול להיות שתופתעי לגלות שדברים קטנים שאת עושה, אפילו בלי לשים לב מפריעים לה, והיא נפגעת מהם. שיחה כנה בניכן יכולה למנוע ממך לעשות את אותם דברים, ולאפשר לה להרגיש יותר בנח. אולי אפילו היא מרגישה שאת מקנאה בה, ומנסה להפריד בניהם. היא לא מבינה למה את לא מפרגנת לה. אחרי השיחה היא תבין איך את מרגישה, ולמה את מתנהגת ככה.
בעזרת השם, אם הקשר הזה חשוב לשתיכן, אני בטוחה שתלמדו איך להתאים אותו למציאות החדשה, ולהמשיך להיות חברות.

המון בהצלחה,
יעל
yaelkagam@gmail.com

כתבות נוספות