שאל את הרב

איך להמשיך את האווירה של הישיבה גם בבית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/08/14 22:47 כה באב התשעד

שאלה

כאשר אני נמצא בתוך החברה בישיבה אני מרגיש טעון בכוחות ואני מתחזק בתפילה ובלימוד התורה ואני יכול לכווין בחלק גדול מהתפילה וללמוד תורה הרבה זמן בלי לשים לב אך כשאני מגיע הביתה אני פשוט לא מצליח בכלל לכוון אפילו במילה אחת בתפילה ואמנם אני לומד תורה אבל זה לא מתקרב לכמות ולרצון שיש לי בישיבה. איך אני ממשיך את הכוח האדיר שנמצא בישיבה אל הבית?

תשובה

שלום לך גלעד!
סליחה על העיכוב בתשובה
אתה מעלה בעיה אמתית שבאמת צריך לתת עליה את הדעת, בישיבה אין שום בעיה , אתה עטוף בענני הכבוד יש לך מסגרת, חברה, האווירה היא אחרת מאשר הבית או הרחוב, ששם , מה לעשות, חיים פה בעולם הזה, עולם העשייה, מרגישים פחות רוחניות , צריך לדעת שיש פער עצום בין שתי העולמות.
זה דבר ראשון, לדעת שיש פער בין העולמות, אבל בשביל להחזיק ולהביא את כל האור והטוב שהיה לך בישיבה -הביתה, עליך לבנות בנפש שלך בניין של מעמד שהוא לאו דווקא קשור למוסד של הישיבה, אלא שקשור לאופי שלך, כלומר, אם הקשר שלי לתורה או לתפילה , היא תלויה בישיבה, אז בלי הישיבה הכול מתפזר לי, או שהישיבה היא מקום שהוא בונה ומעצב אותי, בונה אותי , את האשיות שלי, ולא רק עוטף אותי, לעטוף זה חשוב אבל זה הכלי ולא המטרה, המטרה היא לעצב לך אישיות בפני עצמה, וכך אתה נעשה בן תורה, איש של תורה, אתה עצמך תורה מהלכת, בכל מקום ובכל מצב, בכל זמן ובכל סיטואציה.
כדי להגיע לזה, צריך להגביר את הרצון, להעלות אותו, ולשאוף תמיד לרצות להיות בן תורה בכל עצמותיך, זה בא לאט לאט ובשלבים, לא מידי, בניין זה לבנה אחרי לבנה, עד שאתה בונה בעצמך אשיות חזקה שלא במהרה תנתק.

דבר אחרון: תפילה, תתפלל שתוכל להתפלל וללמוד כמו שצריך גם במקומות מחוץ לישיבה.

אשמח לדעת איך אתה מתקדם בנושא

בברכה חן

chencorcos@gmail.com זה המיל שלי לתגובה.

כתבות נוספות