שאל את הרב

אהבה שתלויה בדבר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/08/14 12:46 יד באב התשעד

שאלה

שלום ! יש לי שאלה שמעסיקה אותי די הרבה.. איך יכול להיות שיש דבר כזה אהבה שאינה תלויה בדבר כי אם אדם מתאהב במישהי אז זה בגלל משהו זה לא הגיוני שהוא יתאהב בה סתם בלי סיבה זה חייב להיות תכונה או סתם דברים טובים..אז מה העניין פה אפשר להסביר את זה איך זה הגיוני ? או מה הכוונה לאהבה שלא תלויה בדבר ..ואם זה טוב או רע להתאהב במישהו בגלל תכונה טובה שלו כי הרי זה אהבה שתלויה בדבר?!.. אני יודע ששאלתי כמה שאלות פשוט זה נושא שלא כל כך מובן לי אם אפשר להסביר בהרחבה .

תודה ! :)

תשובה

שלום לך נהוראי היקר

יישר כח על השאלה היפה והחשובה

כשחז"ל מדברים על 'אהבה התלויה בדבר' הם מתכוונים לכך שאדם אוהב מישהו בגלל 'אינטרס' מסוים, בגלל 'רווח' שיש לו. למשל מישהו מתאהב במישהי עשירה כי הוא מעונין בכסף שלה, או מתאהב במישהי יפה כי הוא נהנה לראות אותה מסתובבת לידו. כאשר האהבה בעצם היא אגואיזם - האדם מחפש משהו עבור עצמו - אז בסופו של דבר אין לאהבה קיום.

אהבה אמיתית היא אהבה שבה האדם מוסר מעצמו ומותר מעצמו למען השני. הוא מעמיד את השני במרכז, את הקשר שלהם במרכז, ולא את הצרכים האישיים שלו (כמובן, מבלי לזלזל בחשיבות שלהם). אהבה כזו - שבה כל אחד מהצדדים חושב כיצד להשקיע בבן הזוג - יש לה קיום נצחי בע"ה

ברכה והצלחה

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות