שאל את הרב

עולם הבא לא מוזכר בתנ"ך

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/08/14 19:18 יא באב התשעד

שאלה

שלום!

רציתי לשאול למה עולם הבא לא מוזכר בתנ"ך? ואם כן אז איפה או מאיפה יודעים עליו בכלל??

ועוד שאלה שממש הציקה לי..איך זה הגיוני שאין עונש לאמס אישה רווקה? התורה שלנו שהיא המוסרית ביותר איך זה שהיא לא נותנת לזה יחס או עונש מתאים כאילו לפי דעתי זה ממש לא עונש אם הוא משלם לה או שצריך להתחתן איתה אם היא מסכימה..

איך זה שעל דבר כזה העונש הוא ממש פחות ועוד שאנחנו יודעיפ שאנשים בתקופת התנ"ך היו עם סטיות כמו שהייתה אהבה בין אחים או כמו אמנון שאנס את אחותו תמר..

זה פשוט נראה לי מוזר שעל משהו כמו שבת יש עונש סקילה שזה עונש משפיל ונורא..

אשמח שתענו לי ואם אפשר גם הוכחות או ציטוטים לדברים. .תודה מראש!! :)

תשובה

שלום וברכה

שאלות גדולות שאלת.
לגבי העולם הבא: אם יש בנכונותך לצאת למסע כדי לברר את הסוגיה הגדולה הזו אני מבקש להפנות אותך לשני מקומות שהשתייחסתי אליהם באריכות. ראשון בהם הוא כאן http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4515713,00.html וזהו שיעור מצולם; שני בהם הוא בפרק על העולם הבא ואי הזכרתו בספרי "וארשתיך לי לעולם".



על עונש התורה לאנס אפשר להסתכל לגמרי אחרת. יש עליו עונש כבד מאוד. הוא חייב מכאן ואילך ליטול אחריות על זו שהוא אנס אותה. הוא חייב, עד סוף ימיה, לכלכל אותה, להיות אחראי לה, לקיים את כל התחייבויות איש לאישה שקיימות. אפשר לראות את זה כעונש הרבה יותר מוסרי והרבה יותר צודק, והרבה הרבה יותר טוב לאישה שעברה פגיעה כה נוראה, מאשר כניסה לכלא, שלא מעניקה לה שום דבר. הלוא כן ?


כל טוב

כתבות נוספות