שאל את הרב

קושי באמונה בעקבות המלחמה בעזה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/08/14 23:31 ז באב התשעד

שאלה

שלום(:

עברתי תהליך קטן כזה בחיים שלי בשביל האמונה, בשביל להאמין בה' ואני מחוברת אליו ממש !! באמת. ופתאום עם המצב הזה , הכל יורד בהתחלה נשארתי חזקה והאמנתי באמת שיהיה טוב . ואז מצאו את גופות החטופים ואמרתי שזה לטובה ועם כל הקושי הזה המשכתי להאמין .. ופתאום מלחמה, פחד לצאת מהבית, נהרס החופש לכל תושבי הארץ ותושבי הדרום בעיקר, חיילים מוכרים נהרגים, גם אלה שלא מוכרים מרגיש לי כאילו אני מכירה אותם ..

ופתאום קשה לי להאמין, אני אומרת שזה לטובה ושה' יודע מה הוא עושה, ואני איתו ..

אבל שייתן לנו קצה של חוט, משהו קטן שיסביר . זה לא שהפסקתי להאמין עכשיו ממש לא, אני רוצה לחזור למה שהייתי ואפילו לעלות עוד יותר , אבל איך ? איך אני עולה ?

יש לי חברה שלא מאמינה בה' וכל הזמן היא שואלת איך ? איך את עדיין מאמינה ? תראי מה קורה..

וכבר אין לי מה להגיד לה, כי אני כבר לא יודעת איפה אני נמצאת ..

תודה רבה על זה שאתם פה, באמת אתם עושים מעשה גדול !!

תשובה

שלום לך

את שואלת לגבי דרכי ה', ובאופן טבעי קשה לנו מאד לענות על כך. אנחנו באמת לא מנהלים את העולם ולא מסוגלים לדעת למה מוביל כל דבר.

יחד עם זה, אני חייב להעיר שביחס לכל המלחמה הזו, עם כל השאלות באמונה, צריך לזכור שהמצב הזה הוא באשמתינו. מדינת ישראל עזבה את עזה, גרשה אלפי מתישבים מגוש קטיף וזה מה שאפשר לערבים לצמוח ולתכנן כל היום את הפיגועים נגדנו. כשמדינת ישראל שלטה שם אז היכולת שלהם לתכנן ולפעול ולעשות היתה הרבה הרבה יותר נמוכה וכמובן שהם מעולם לא העלו על דעתם לירות טילים לעברינו בדיוק כפי שהם לא יורים לעברינו משטחי יהודה ושומרון.

כאמור, אנחנו לא יודעים את דרכי ה', אבל אנחנו צריכים לזכור, שיש דברים שהם תוצאה טבעית של מעשים שליליים שלנו ועלינו להתחזק, לחזור בתשובה, להתאמץ בקשר לארץ ישראל ובע"ה נעשה ונצליח

טוביה
Tsbias1@Gmail.com

כתבות נוספות