שאל את הרב

כבוד לזולת ודת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/07/14 01:56 ד באב התשעד

שאלה

שלום, רציתי לשאול במידה ויש הומו במשפחה מה צריך לעשות?

כי הבנתי שזה נוגד את הדת.

פשוט היה לי שיחה עם אבא שלי על זה שחזרתי בשאלה ( כבר לא ממש דתייה עקב זה שסבלתי בתוך הדת לא מצאתי את המקום שלי הייתי צריכה פסיכולוגים וברגע שיצאתי מהדת התחלתי לאט לאט לחזק את עצמי ולכן החלטתי תהחלטה והמשכתי בה.)

הסברתי לאבא שלי שהוא צריך לקבל אותי כמו שאני וככה גם אב לבן הומו לא? צריך לקבל אותו כמו שהוא ולא לתת לו לחיות בהרגשה של זלזול.

תודה אשמח לתשובה

תשובה

שלום וברכה

השאלה שאת שואלת רחבה מידי מכדי לענות עליה בתשובה קצרה באתר זה. היא קשורה גם ליחסים בתוך המשפחה, לבחירה החופשית, לברית המצוות בו חייב כל עם ישראל, ועוד ועוד. לא ניתן לענות עליה בפשטות.
העמדה של אבא שלך מורכבת כנראה מהמפגש בין שתי אהבות גדולות שלו - האהבה לך כבתו [שהרי הוא לא אדיש למה שאת עושה] ואהבה לריבונו של עולם. שתי האהבות האלה מושכות אותו לשני כיוונים מנוגדים, והוא גם רוצה בך וגם רוצה שתלכי בדרך האמונה והמצוות. לו הייתי פוגש אותו הייתי אומר לו שהסיכוי שזה יקרה כתוצאה מזלזול ובוז - הוא קטן מאוד, אולם לא הוא כתב לי אלא את.
מה אני מציע לך לעשות ?
להיות קשורה במצוות שבין אדם לחבירו, להיות קשורה דרכן לאבא שלך בתחומים שהוא לא מנוגד לחיים שלך, ולנסות להראות לו שאת עדיין ילדה טובה ומוסרית, ושאת עדיין הבת שלו ורוצה בקרבתו. אינך צריכה להסכים עם מה שהוא עושה, אלא לנסות לשקם את היחסים ביניכם, ואולי מזה תצאו התקרבות הדדית - גם ביניכם וגם לקב"ה.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות