שאל את הרב

זכותינו על ארץ ישראל בעיניים חילוניות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/07/14 23:06 ב באב התשעד

שאלה

קודם כל אני רוצה להגיד שאני ממש ממש אוהבת את האתר הזה! הוא עזר לי לא מעט פעמים כשהייתי צריכה לשאול שאלה , ומצאתי את התשובה..

אני תושבת הדרום אני גרה בבאר שבע .. ויש לי שאלה בקשר לארץ ישראל . בגלל כל המצב וכל מה שקורה בארץ הטילים החיילים שנפלו לנו, עלו לי המון מחשבות בראש . לפני שבוע חזרתי מהמסע לפולין . שם באמת הבנתי כמה ארץ ישראל היא שלנו , אין לנו מקום אחר . המילים אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת תפסו כל כך משמעות אחרת . ארץ ישראל היא שלנו . אבל עדיין בכל זאת יש לי שאלה , חיפשתי ובדקתי בכמה מקומות, מהם הזכויות שיש לנו על הארץ ? ואת רוב הזכויות אפשר לדחות בכל מיני תירוצים שונים .. אחת מהזכויות שפגשתי בה וגם הכרתי קודם , היא שהיא הארץ המובטחת מהתנך ושהקב"ה נתן לנו והעניק . ואני חשבתי על זה ואמרתי , למה שאדם שלא מאמין ירצה להשען על זכות שכזאת ? כאילו לדוגמא אם נגיד מישהו עכשיו ישאל אותי ברחוב את אותה שאלה, לא יהיה לי מה לענות .. אני יודעת שזה נכון וחשוב - וברור שהקב"ה העניק לנו את הארץ והיא שלנו והיא מובטחת ורק עם ישראל צריך להיות פה . אבל בכל זאת , למה שאדם חילוני שחי במדינה ישען על הזכות הזאת אם הוא לא מאמין בתנך?

תשובה

שלום רב

שאלת שאלה יפה ונכונה ובאופן בסיסי, בודאי שלאדם שלא מאמין בתורה, יש קשר הרבה יותר חלש לארץ ישראל מאשר ליהודי שמאמין בתורה.

יחד עם זאת, צריך לזכור שעם ישראל במשך אלפיים שנה התפלל והיה מחובר לארץ הזו בהרבה דרכים נוספות. לא רק זה, אלא כל הערבים שפה באו ממקומות אחרים בשביל לחפש עבודה וכדו', ואין להם באמת קשר לפה. הארץ לפני מאה חמישים שנה היתה ממש שוממה וממילא אין לערבים שום זכות. (אני ממליץ לקרוא את הספר 'מאז ומקדם' של ג'ואן פיטרס שמרחיב בנושא הזה

אגב, מבחינה משפטית, הארץ שייכת לעם היהודי, משום שאנגליה קיבלה אותו למשמרת בנאמנות עבור 'בית לאומי לעם היהודי' אלא שלאחר מכן היא ניסתה להתנער מכך ואף העבירה את עבר הירדן לערבים וכו'.

יש עוד מה להרחיב, ואם תרצי - את מוזמנת בשמחה אלי למייל

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות