שאל את הרב

מה פשר מה שקורה לי?

חדשות כיפה הרב אלישע אנצ'לוביץ' 28/07/14 22:41 א באב התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב!

חיפשתי רב צדיק לספר לו משהו שקורה לי..אני מאוד מקווה שתדע תשובה לענות לי!

זה קורה לי בשנים האחרונות...אני חולמת משהו, וכשאני קמה בבוקר אני לא זוכרת את החלום. אבל אחרי כמה חודשים פתאום קורה משהו, ואני יודעת ומכירה את המקרה הזה! כשאני מנסה להיזכר ולהבין למה הסיטואציה הזאת מוכרת לי אני פתאום ניזכרת בחלום שחלמתי! לפעמים המקרה קורה המון חודשים אחרי שאני חולמת, ולפעמים רק כמה שבועות אחרי שאני חולמת, המקרה קורה! בהתחלה חשבתי שזה סתם דה ג'ה וו, שאני חושבת שהייתי בסיטואציה הזאת קודם אבל בעצם לא, אבל זה לא דה ג'ה וו! כי אני מכירה את הסיטואציה! קרה מקרה ואמרתי לעצמי ''היי, זה בדיוק מה שחלמתי לפני כמה זמן!ואני זוכרת את החלום!אני יודעת מה ייקרה עוד שניה...מה היא תגיד ומה ייעשה''!

ובאמת זה מה שקורה! לכן אני מספרת לך כדי שתאמר לי אם זה סימן מלמעלה למשהו...ואם כן, זה מסמן לי משהוא טוב או רע?

לפני כמה חודשים המורה חילקה לנו דפי עבודה, ואז קראתי את השאלה ואמרתי לעצמי ''אמאלה!אני זוכרת את המקרה הזה וואי!'' והתחלתי להיזכר בחלום! ידעתי שעוד מעט מישהיא מהכיתה שלי תבוא ותבקש עזרה בשאלה 3 ואני אגיד לה את התשובה...כי ככה היה בחלום! ובמציאות זה לא כזה ברור כי אנחנו לא ממש חברות..היא אף פעם לא באה לבקש ממני עזרה, זה היה רק בחלום! אבל באמת אחרי שקראתי את השאלה, אותה חברה מהחלום באה וביקשה עזרה בשאלה 3 בדיוק כמו בחלום! ואני ידעתי את התשובה כי זכרתי מה כתבתי בחלום..כתבתי את התשובה הזאת גם במציאות וזאת הייתה התשובה הנכונה! כי חלמתי את החלום הזה כמה שבועות לפני, אז זכרתי מצויין..

קרה לי מקרה כזה גם היום, לכן אני מספרת לך, ידעתי מה היא הולכת להגיד ומה ייקרה... אבל הזיכרון הזה היה לשנייה ונעלם..לא סיפרתי לאף חברה (חוץ מאחת) כי פחדתי שאולי אם אני אספר למישהוא זה יפסיק ואני לא רוצה שזה יפסיק...כי ת'אמת זה קצת מלחיץ אותי, אבל זה כל זמן שזה קורה זה מראה לי ש-ה' לא שכח ממני..ואני שמחה ולחוצה כשזה קורה..אבל הבעיה היא שאני לא יודעת אם ה' אוהב אותי כשהוא עושה לי את זה, או כועס ומאוכזב ממני..אני ממש ממש מקווה שתהיה לך תשובה! תודה רבה!

תשובה

לשאלתך,

למרת שחז"ל אמרו שאי אפשר לחלום בלא דברים בטלים (ברכות נ"ה עמוד א), חלום הינו כלי יעיל. בין אם החלום מראה לך את העתיד מתוך התת-מודע שלך שמסוגל לנתח את ההווה למען דעת העתיד כעמדה בחז"ל שאין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו(שם בגמרא)וביו עם החלום הוא לפעמים סוג של מתנה מה' הניתן לבני אדם כדי להכין אותנו בתת-מודע לאירועים עתידיים - אין בו כל נזק.

ולשאלתך האם ה' אוהב אותך, הרי אנו אומרים כל בוקר שה' נתן בנו נשמה טהורה - הנשמה נשארת טהורה למרות טעויותנו - וה' אובה את כולנו בטוהר הפנימי שלנו.

כתבות נוספות