שאל את הרב

להלשין על אחותי?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/07/14 11:58 כג בתמוז התשעד

שאלה

שלום הרב

יש לי אחות בת 15 שראוי לציין שהקשר שלי איתה סביר

לאחרונה גיליתי שיש לה חבר ובנוסף שהיא נמצאת בוואטספ בכל מיני קבוצות של בנים בנות היא גם מתכתבת עם כל מיני בנים ובנים כותבים לה דברים גסים בדיחות גסות וכל מיני דברים נוראיים גיליתי גם שהיא יוצאת עם חבר שלה בסיפור כיסוי של בילוי עם לברות. עכשיו אחי הגדול הוא כמעט חילוני והקשר שלו איתה ממש טוב ואני חושב שהוא משפיע עליה לרעה. הרב אין לי מושג מה לעשות אני ממש לא רוצה לצער את הורים שלי אחרי מה שהם עברו עם אחי הגדול אני לומד בישיבה וכל הזמן מתפלל שאחים שלי יתקדמו מבחינה רוחנית ואני באמת חש שה' עושה חוסר צדק עם הורים שלי שכל כך אוהבים אותו באמת הורים שלי נותנים הכל לה' בכל הוצאה שקשורה לדת הם אפילו לא מהססים לשנייה אבא שלי וויתר על העבודה שלו בשביל הקבה שבאמת מחזיר לנו כפל כפליים אבל עדיין עצוב לי לראות לאן הילדים של הורים שלי הולכים...

אשמח לעצה מה לעשות בנוגע לאחותי

תודה רבה הרב

תשובה

שלום וברכה

שאלה עדינה זו היא מורכבת ומסובכת. אין לה תשובה אחת נכונה. זה תלוי בהקשרים רבים במשפחה, ביכולת לעשות דברים טובים, בקשרים שלך וכדו'.
מה אני מציע אפוא ?
שאל את עצמך האם יש ביכולתך לקדם את אחותך ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
אם אתה יכול לדבר איתה – טוב יותר להתחיל בזה. לדבר איתה אין הכוונה להטיף לה מוסר. בוודאי שלא בהתחלה. לדבר איתה זה להקשיב לה, לשמוע מה היא רוצה לפתח בעצמה, להציע לה דרך של התקדמות ותיקון וכדו'.
אם אתה מעריך כי אתה לא מסוגל לעשות את זה – תצטרך לשאול את עצמך האם לספר להורים שלך זה קידום או נסיגה לאחור. אם זה יקדם אותה – אתה יכול לספר, והשיקול של הצער שלהם אינו רלוונטי. הם יעדיפו לדעת את האמת. אולם אם את חש כי סיפור להורים רק יעצים את המתח ואת המאבקים והמרידות במשפחה – בשביל מה להיכנס לזה.
אתה רואה כי ביסודו של דבר, את התשובה לשאלה שלך רק אתה יכול לתת. אני כתבתי את כיווני המחשבה.
האם אתה רוצה להרחיב בדבר מה ?

כל טוב

כתבות נוספות