שאל את הרב

שקר לא מזיק..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/07/14 03:22 כ בתמוז התשעד

שאלה

שלום,

לפני כמה זמן קרה שנפלט לי שקר ופשוט שיקרתי למשהו..לא שקר ח"ו שיכול להזיק או לפגוע במשהו.שקר באמת לא מזיק..אבל עדיין שקר.

אחרי שקלטתי את הטעות שלי ניסיתי בדרכים עקיפות קצת לנסות לחזור בי..אבל זה לא עוזר..בתקופה האחרונה אני ב"ה עובדת על עצמי אבל זאת נפילה.ואני לא יודעת מה לעשות ? להתוודות שזה היה שקר ?? למרות הבושה וזה שזה לא באמת מזיק ?

לבקש סליחה ביום כיפור ? האמת, לא יודעת אם זה יישמע טפשי אני מפחדת מאחרי 120 שיזכירו לי את המקרה הזה..אני ממש אשמח אם תוכלו לעזור לי..תודה רבה !

תשובה

קודם כל סליחה גדולה על העיכוב האדיר בתשובה!

איזה כיף לך שאת כזאת אמיתית! שיקרת פעם אחת וישר את מרגישה אלפי מצפונים. זה מראה על יושר אדיר! זה מעיד על העדינות נפש שיש בך!

טוב ממש שאת מרגישה נפילה בשקר ששיקרת, ככה זה צריך להיות.. הלואי וכולנו נהיה ככה! אבל, ואבל גדול, צריך ללמוד מזה הלאה ולא לייסר את הנפש יותר מידי, כי זה קורה. כי אנחנו נופלים לפעמים. העיקר הוא לקחת את הדבר הזה מיד אחרי שזה קרה עם כל הייסורים שבו ולהחליט שאת לא חוזרת על הטעות הזאת שוב! כי אם לרגע יהיה לך פתאום הבזק של מחשבה שזה לפעמים נכון וטוב לשקר, משם לא קשה להגיע לחוסר אמת בהרבה כיוונים ומצבים..

אבל מה שאני אומרת פה זה לאסוף את השברים והכאב והמצפונים ולנתב אותם לכיוון טוב וחיובי ולגדילה שלך! וכמובן להיות גאה בעצמך שאת כל כך רגישה ליושר ולאמת ולהמשיך כך!

בנוגע למקרה עצמו, החרטה שלך מספיקה. לא תמיד יש איך לתקן ולא תמיד כדאי לתקן כי אולי זה יזיק יותר. תיהי שקטה, ה´ אוהב אותך וגאה בך שנפלת ואת קמה!
ועד 120 בעז"ה עוד תראי לכולם כמה אמת טובה יש בך.. המקרה הזה רק יגדיל אותך בעז"ה!

בהצלחה גדולה ובהערכה ענקית!
אפרת
f_ei@walla.com

כתבות נוספות