שאל את הרב

פחד מיחסי אישות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/07/14 00:10 יט בתמוז התשעד

שאלה

שלום, אני בחורה בשידוכים מבית חרדי הכל טוב רק שיש לי פחד אדיר מקיום המצווה.

אני חוששת מאוד מזה,

יש לציין שבתור ילדה ונערה עברתי כמה הטרדות מיניות.

אני עוברת טיפול פסיכולוגי וזה עוזר ומקדם אותי, אבל,אני עדיין מתה מפחד, ולא יודעת איך אני אעשה את זה יום אחד.

זה מצטייר לי כדבר כואב, מנצל, מתסכל, אני מפחדת מחוסר שליטה, מתלות, מדחייה וכו' אני רועדת להידחות על ידי איש, ולכן בשידוכים מעדיפה לומר אני את ה"לא"... או ממש לגרום לבחור לומר לי לא.

ההשקפה שלי על הנושא מעוותת לגמרי. בעיקר בחוויה. זה נראה לי רע נבזה ושפל... אני יודעת שזה דבר קדוש מאין כמותו, אבל הרגש...

אני ממשיכה בטיפול אבל יש דרך ומוצא אחר? כי אני מרגישה לא הוגנת שאני בשידוכים, מאידך אני כבר רוצה להתחתן, החיים שלי תקועים, אני לבד וזה קשה, חברותי הטובות נשואות באושר [אני קטנה בשכבה] רק הסעיף הזה הורג אותי !!!!

הצילו!

תשובה

שלום וברכה

מטבע הדברים יהיה נכון יותר לדבר עם אישה על הקושי הזה.
אוכל לומר באופן כללי כי הדרכתי היא ללכת בשני מסלולים. מסלול אחד הוא המסלול שאת הולכת בו – המסלול הטיפולי. את עצמך כותבת שזה עוזר ומקדם, ואפשר שעבודה נכונה עם המטפלת שלך על כל הנושא הזה – גם שאלת יחסי אישות וגם בכלל ההתמודדות עם פחדים – תסייע בעדך להתגבר על הפחד המובן שיש בך.
מסלול שני הוא דווקא המסלול התורני. מקומם של יחסי אישות בעולמה של תורה הוא אחד הנושאים המרתקים ביותר. התורה עצמה מלמדת על החשיבות של קשרים אלה, על הלגיטימיות שלהם, על כך שאם הם נעשים ברצון משותף הם לא כואבים ומנצלים ומתסכלים אלא מענגים ומחיים, ועל כן לימוד שכזה יש בו כדי להשפיע באותה מידה שבכלל לימוד משפיע גם על עולם התחושות שלנו.
ובנושאי שידוכין – חלק עמוק של האינטימיות שבין בני זוג הוא התמיכה ההדדית, הבנת הפחדים, הסיוע, ההליכה לאט לאט ביחד עד שהפחד מפנה את מקומו למשיכה עמוקה.

האם אני יכול לעזור עוד ?

כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות