שאל את הרב

חששות עקב נפילה בנגיעה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/07/14 17:59 יח בתמוז התשעד

שאלה

שלום ,

אני בת 18 וכל חיי שמרתי נגיעה

בחודשים האחרונים הייתי בקשר ושמרנו נגיעה עד כה אבל רק בארבעה ימים האחרונים כשנפגשנו נפלנו לצערי...

לא הגענו חלילה ליותר מדי וגם שמתי לעניין סוף בפעם האחרונה אבל אני מצטערת ומתחרטת גם על החיבוקים והנשיקות ומאשימה את עצמי שנתתי לזה פתח ולא עצרתי את זה כבר בהתחלה.

בלי קשר סיימתי את הקשר עם הבחור אבל אני איך אני יכולה לסלוח לעצמי ואיך לשכוח?

בנוסף רציתי לדעת אם בעתיד כשאפגש עם בחורים עליי לספר על הימים הבודדים האחרונים שנפלתי או שמותר להתעלם מהם ולהמשיך להגיד שתמיד שמרתי נגיעה?

אני פשוט מספיק מרגישה רע ולא רוצה להתחיל לספר מה עשיתי ומה לא בכמה פעמים בודדות כשבעצם עד עכשיו שמרתי ואני מתכוונת להמשיך לשמור..

מטרידה אותי גם עכשיו השאלה האם הזיווג שכוון לי מלמעלה ושהייתי ראויה לו כבר לא יהיה שלי ואקבל מישהו בדרגה נמוכה יותר בגלל הנפילה?

תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה

הכיוון שאת צועדת בו – הרצון לשמור על קדושה ובריאות, שמירת הלכה ועולם רוחני טהור – הוא כיוון נכון מאוד, שטוב שאת מטפחת אותו ומעצימה אותו, ורוצה לחיות בו. זה צריך להיות לנגד עינייך.
ואם נופלים ?
קמים 1
זו משמעותה העמוקה של התשובה. התשובה קוראת לאדם להתחרט על העבר, להתוודות בפני הקב"ה על שנעשה, לקבל על העתיד, ולהפוך את הנפילה שבעבר למקור עליה בעתיד. את הדבר האחרון עושים על ידי זה שמקבלים על עצמנו משהו שלא עשינו מקודם, ואז הנפילה הופכת להיות מנוע לצמיחה.

כשחיים כך, הצל של מעשה העבר אינו מרחף כל הזמן מעל ראשך. את לא צריכה לפחוד פחדי שווא, כגון שהזיווג שלך בעתיד יהיה פגום. להפך, דווקא התיקון והתשובה מכוונים את האדם למצוא משהו גבוה יותר. לגבי דיבור על כך עם מי שתמצאי בו בן ברית – הדבר תלוי בהרבה נסיבות. פעמים רבות, דווקא הקירבה המתפתחת בין בני זוג גורמת להם לרצות לספר גם את הנפילות; לעתים – להפך. איך שיתפתח. בכל מקרה, יהיה נכון שלא לתת לענן הזה לרחף מעל ראשך, אלא ללכת בדרך של תשובה ותיקון, ולפנות מחדש למסע להכרת מי שאיתו תכרתי את ברית הקודש ביניכם.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?


כל טוב

כתבות נוספות