שאל את הרב

זרע לבטלה,חקירת דתות ועוד כמה דברים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/07/14 15:19 יב בתמוז התשעד

שאלה

בס"ד

שלום לך כבוד הרב

אני בן 14,וכמו רב הדור,נפלתי החטא האיום והנורא הזה...

אני כבר זמן מה נמצא במלחמה מול החטא והיצר... לפעמים אני מנצח לפעמים הוא מנצח... אבל זה נמאס לי,אני לגמרי מרגיש שזה גדול עלי ואני רק רוצה לעקור את החטא מן השורש... אני מצטער עליו מאוד... מכל הלב... לפעמים אני גם בוכה לאחר שאני עושה אותו...

האם עצם החרטה גורמת למחיקת החטא? (במידה שלא יעשה שוב)

אשמח לקבל ממך עזרה בקשר לשני דברים בנושא זה

1.דרכים להפסיק

2.איך לכפר ולעקור מן השורש שלא יהיה זכר לחטא.

אני רוצה לדבר איתך על עוד שני נושאים...

חקירת דתות... אני אומנם בן 14,אבל אני אדם מאוד בוגר... והחלטתי לצאת למסע,אני החלטתי לדעת יותר ממה שאני יודע על כל דת,לחקור לעומקה את כל הדתות הקיימות,ביחד עם אדם בן 24 שעוזר לי הוא בדעה שונה (אתאיזם) אני אדם מאמין בלב שלם ואנחנו מתחילים לחקור ביחד את כל הדתות ולראות לאן זה יוביל...

האם יש בזה איסור או חטא כלשהו?

דבר אחרון שארצה לדבר איתך עליו זה ביאת המשיח,לאור האירועים שקורים לאחרונה,וסרטונים על צפנים תנכיים שמראים קשר ישיר בין תשע"ה לבין המילה משיח ניתן להסיק שהמשיח קרוב... ואני חייב לכפר על כל עוונותי ואני פשוט לא יודע מה לעשות... אני לא ממש יכול פתאום לחזור בתשובה מלאה... אני מתחזק כמה שאפשר אבל יש דברים שקשה לי לעשות בגלל הסביבה בה אני נמצא... ואני ממש רוצה להיות מהצדיקים,אלה שכן ישארו בחיים אם המשיח יבוא בחיי או מאלה שכן יקומו לתחיה... (אם המשיח יבוא לאחר מותי)

מאיפה להתחיל את ההתחזקות?

תודה רבה לך ואבקש שתתייחס לכל חלקי השאלה,כל חלק במכתב הזה חשוב מאוד לי ואני חייב תשובה אליו...

תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

אנסה כבקשתך להתייחס לכל חלקי השאלה. אולם אכתוב את הדברים בקיצור. אם תרצה להרחיב בנקודה מסוימת – אשמח.

הוצאת שכבת זרע לבטלה: אולי נכון יהיה לבחור בדרך טובה יותר. ראשית, להקפיד על הערכה נכונה של החטא הזה. הוא אסור והוא איסור, אולם את המילים "איום ונורא" לשמור לדברים הרבה יותר חמורים; שנית, להבין כי אכן אין מצב של ניצחון סופי, ועקירת מן השורש. לא זו בלבד שלא ניתן לעקור חטאים מן השורש, אלא שאנו מגלים שבכל מקום שעוקרים דבר מה – צומח דבר אחר. ההתמודדות היא נשמת חיינו לאורך החיים כולם.
אין בידי פתרונות שיכולים להבטיח הפסקה מלאה, או עקירה מן השורש. להפך, יש בידי אך ורק דרכים שמבינות שזו התעלות יומיומית, ומנסים, ומצליחים, ואם נופלים – קמים שוב, ובדרך זו מפתחים את השרירים התורניים והרוחניים שלנו, והם נעשים חזקים יותר, וכך אנו מוצאים את עצמנו בעולם מתוקן יותר וטוב יותר. זו גם הכפרה היותר גדולה – הפיכת הנפילה למנוע צמיחה ותיקון.

חקירת דתות: יש התייחסויות שונות למה שאתה מבקש לעשות. לפי דרכי, אין בזה איסור, ואתה למעשה הולך בדרכו של אברהם אבינו, או בדרכו של יתרו ואחרים, ששאלו שאלות קשות ולחקור את האפשרויות השונות. אולם צריך לזכור כי יש לדרך זו מחיר כבד. איני מדבר על המובן מאליו – האפשרות שתכריח את עצמך לנטוש את אמונת אבותיך, אלא לעובדה שבאותו זמן שאתה משקיע בחקר דתות אחרות יכולת לטפס ולהגיע לגבהים גבוהים יותר באמונת ישראל, שהיא האמונה שנולדת לתוכה ושאתה חי בתוכה. בסופו של דבר, אתה עלול להסתכל אחורה על כל המסע שעשית, ולראות כי בסך הכל חזרת לנקודת המוצא ההתחלתית, ולא טפסת כלפי מעלה. על כן, כדאי לשקול היטב שכר חיפוש מתמיד כנגד הפסדו הגדול.
ביאת המשיח: אין לי שום מושג מתי המשיח יבוא. אני לא רואה בהתרחשויות האחרות עדות לבואו הקרוב, כמו גם עדות לבואו הרחוק. איני יודע דבר על הזמן בו יבוא המשיח, ואני גם מציע שלא לראות במה שמתרחש עכשיו איתות כלשהו לגבי זמן בואו של המשיח. אנו קרואים לעשות תשובה כל הזמן, ולהתחזק. מתחילים להתחזק במה שקרוב אלינו יותר, מדבר אלינו יותר וההתקדמות בו אפשרית יותר, ואט אט מטפסים מעלה ומתחזקים גם בדברים רחוקים יותר.


כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות