שאל את הרב

חיילים שלא סירבו פקודה.

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 02/07/14 15:22 ד בתמוז התשעד

שאלה

לאחרונה התקלתי את עצמי בשאלה לא פשוטה...

זה התחיל מזה שאמא שלי ביקרה במחנות הריכוז שבפולין לא מזמן וחזרה עם מלא ידע והסברים על התקופה הנוראית ההיא. בעודה מספרת לנו שהחיילים הנאצים שנתפסו לאחר סיום המלחמה התגוננו באמרם: "בסה"כ מילאנו פקודות", חשבתי לי: המממ... איפה שמעתי את זה קודם...? אהה נכון! בפינוי גוש קטיף!! חיילים יהודים(!!!) ש"בסה"כ" מילאו פקודות לפנות מארץ ישראל יהודים אחרים!!! פתאום עלה בי הכעס מחדש ופתאום חשבתי לי שאולי זה אפילו יותר גרוע!! כי אם כולם היו מתארגנים לכדי סירוב פקודה היה פה משהו עצמתי יותר! ואפילו אם היו מביאים כוח זר לפנות את אותו חבל ארץ יקר לפחות זה לא היה יהודי שמפנה יהודי. אז אני כועסת על אותם חיילים שלא היה להם האומץ להתנגד, שהיה להם נח להגיד שהם בסה"כ ממלאים פקודות... האם הכעס שלי עליהם מוצדק? או שיש לשפוט אותם לזכות? אפילו יותר מזה- אם הייתי פוגשת בחייל\ת שפינו אז יהודים הייתי נגעלת מהם מהפחדנות ומהרפיסות שלהם לסרב פקודה זוועתית כל כך! כי בהס"כ האנשים הקטנים עושים את ההבדלים הגדולים! ממשל הרשע האווילי שלנו אינו מפליא אותי כלל וכלל אבל שאנשים מהשורה הולכים שבי אחריו ולא מתנגדים לו-זה מכעיס אותי ברמות רתיחה! איזו עמדה עליי לנקוט בנוגע לאותם חיילים? שכן מדובר בכ-3000 אנשים שחיים בינינו... שהם בכל זאת יהודים...

תשובה

אני מזועזע מההשוואה.
האם את משווה בין רצח של יהודים שלפי כל דין הוא עוול, לבין פינוי אנשים מבתיהם?
אם המדינה חשובת שהיא לא יכולה לעמוד מול החוק הבינלאומי או הלחץ ולכן לטובת המדינה היא חייבת לפנות שטחים מסויימים האם זה לא בסמכותה?
שלמה המלך רצה למסור שלושים ערים לחירם והוא סרב!
לדעתי הממשלה טעתה בהחלטתה, אבל אם הייתי חייל באותו זמן ולא היה מישהו אחר שיעשה זאת הייתי עושה סאת בלב כבד, כי הדרך היחידה שלנו להתנהל כאן כאשר לכל יהודי יש שלוש דעות היא ללכת לפי הדמוקרטיה , ולקבל את הכרעת הממשלה. אם לא נעשה כך ולא נקבל את החלטת השלטון אנו מסכנים את קיומה של המדינה , את התוצאה של מעשי הקנאים בבית שני שלא רצו לקבל את החלטת הרוב ושרפו את מחסני המזון כולנו מכירים.
לא מדובר על פקודה בלתי חוקית בעליל.
חייל שמסרב פקודה או משעודד לסרב פקודה במקרה כזה מסכן את כלל ישראל בארץ ישראל. מי שהיה קשה לו יכול היה לבקש בדיסקרטיות שחרור ובדרך כלל מי שביקש קיבל שחרור.
מחר יחליט חייל אחר שהוא לא יוצא להילחם בעזה כדי לדעתו אסור לכבוד את עזה? לאן נגיע!!??

כתבות נוספות