שאל את הרב

אני בודקת כל הזמן מה חברה שלי חושבת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/06/14 12:34 י בסיון התשעד

שאלה

שלום.יש לי חברה מאוד מאוד טובה אנחנו ממש בקשר טוב לומדות יחד באולפנה וממש מתייעצות על המון דברים.

בזמן האחרון אני מרגישה שאני יותר מידי בודקת מה היא תגיד על משהו שאני עושה תמיד חושבת מה היא תעשה אם אני מספיק טובה לעומתה וכו'

אני לא יודעת מאיזה מקום זה נובע. וצה לעשות זה כבר ממש מעיק עליי.

אשמח לתשובה..

תשובה

יקרה,
איזה כיף לך. חברה טובה זו מתנה לחיים.
נראה לי שכיף להיות חברה שלך. יש לך מודעות עצמית וחברתית גבוהה, את מסוגלת להתמיד בקשר לאורך זמן, לחפש טוב באחרים וגם לדעת למצוא אותו ולתת משלך.
ממה שאת מתארת, מצד אחד נשמע שנורא טוב לכן יחד. להיפגש, לדבר, לשתף אחת את השנייה בדברים, כשיש התלבטויות לחשוב יחד מה נכון לעשות.
מצד שני, בזמן האחרון, את מרגישה שאת פחות עסוקה בלחשוב איך את עושה מה שאת מאמינה בו ויותר עסוקה בלחשוב איך היא רואה אותך.
יודעת מה? התחושות שלך מאוד טבעיות. כולנו כאלה. לא משנה באיזה גיל או שלב בחיים, אנחנו חושבים מה אחרים חושבים עלינו. במיוחד אנשים שחשוב לנו איך הם רואים אותנו. אמר פעם מישהו חכם: אל תחשוב על מה שאחרים חושבים עלייך, כי הם עסוקים בלחשוב מה אחרים חושבים עליהם.
אז בואי קודם כל נעשה הפרדה:
נראה לי שאם אני מבינה נכון הקשר הזה ביסודו טוב לך, את רוצה בו מאוד. את רק רוצה להרגיש בו טוב. שהוא יהיה נכון לך, שתוכלי לגדול מתוכו ולא להחלש ולחיות על בסיס של השוואות.
מה כדאי לעשות?
קודם כל לקבל את עצמך. לאהוב את מי שאת בלי תנאים. לקבל את עצמך כמו שאת. עם האור והמתיקות והחיות וגם עם הדברים שאת פחות רוצה שיהיו לך בפנים. כולנו אנשים מורכבים. יש בנו כל מיני פנים של טוב וגם רע וחולשות ונפילות, כי אנחנו בני אדם, וכמו שאת יודעת באנו לעולם הזה כדי לעבוד. כל עבודת נפש שהיא, מחייבת אותנו בעמדת מפתח נפשית ראשונה של לשמוח במי שאנחנו. להרגיש טוב כלפי הקיום שלנו ולחזק את עצמנו מבפנים.
איך? את אומרת לעצמך במטרה שזה יהיה לך בראש ואחר כך קבוע בתוכך: אני מרגישה שקשה לי עם עצמי בפרטים מסוימים ביחס לקשר הזה ולפעמים בגלל זה יש לי נפילות, ואז אני חושבת מה חברה שלי חושבת עליי ואיך אני מולה, וזה בסדר. זה לא מערער אותי. אני עושה הפרדה בתוכי ואומרת יש לי עבודה לעשות, וזה טוב לי כי ככה אני גדלה.
בקבלה הזו של עצמך את מרוויחה מישהי אוהבת ומעניקה שהולכת להיות החברה הכי טובה שלך ולתמוך בך תמיד. את מרוויחה את עצמך.
בעולם הזה אנחנו כל הזמן בתהליך של למידה. בהחלט יכול להיות שאנחנו רואים דברים שאנחנו רוצים ללמוד מהם, לחבר את עצמנו ולהיות חלק מהטוב הזה. את יכולה ללמוד מחברה שלך וזה נפלא בעיניי, אבל לא כדאי לך להעריך את החיים שלך על בסיס המחשבות שלה, כי אז את חיה חיים של אחרים ולא בוחרת לחיות את שלך.


על בסיס החלק הזה, שהוא כאמור הכרחי, אני רוצה להציע לך כמה דברים:
1 לתת לעצמך מרחב. להחליט שיש דברים שאת עושה לבד ושומרת אותם לעצמך. את יוצרת לעצמך עולם פנימי שהיא לא שותפה לכל מה שקורה בו, רק לחלק ממנו. המרחב הזה יאפשר לך להקשיב לעצמך ולבחור להיות מה שהכי מתאים לך.
2 אם את אוהבת לכתוב אולי תנהלי יומן שבו את כותבת מה את מרגישה וחושבת. הכתיבה מעוררת מודעות, הזדהות פנימית וגם מאפשרת לך להגדיר דברים באופן הרבה יותר ברור. פתאום את רואה כמה טוב את עושה ביחס לעצמך, בלי קשר לאף אחד, ואם את מתלבטת בנושא מסוים מותר לך לחשוב איך לשנות או לתקן משהו שעשית ולא מצא חן בעיניך עד הסוף. ביומן הזה את לא משתפת אותה וגם לא אחרים. המקום הזה בהחלט יכול לעורר לך את האהבה לעצמך מחדש. אהבה שלא תלויה במה אחרים חושבים עליך, גם אם הם קרובים אליך.
3 חברות בריאה בעיניי, היא כזו שנותנת מקום לעוד בנות. ולא רק לשתיים וזהו. חברות שהיא רק זוג לא מאפשרת להתפתח בעוד כיוונים, היא מאוד מצמצמת. לכן אולי כדאי שיהיו לך חברות נוספות. ומאוד יתכן שמתוך ההרחבה הזו, הקשר ביניכן יתחזק, כי תבחרי בו ממקום שלם ושמח ולא תחיי בהשוואות. תhווכחי לראות שיש הרבה סוגים של אנשים שיש הרבה מה ללמוד מהם, וטוב להיות איתם.
4 מצד שני, אולי יכול להיות שמה שנכון לך עכשיו זה להחליט שכרגע את מפסיקה את הקשר הזה, באופן זמני ומתמקדת בחברות שבאה לך בטוב. חברות שגורמת לך ליהנות, לצחוק, לסמן את הטוב בעצמך ולעוף. חברות שאת לא צריכה לשחזר את עצמך כל פעם מחדש ולהתנצל על מי שאת. רק את יודעת אם זה מה שכדאי לך לנסות בשלב הזה. יש לנו מספיק קשרים בחיים שבנויים על מחוייבות שמהם אנחנו לא יכולים להשתחרר, חברות היא לא אחת מהם.
5 עוד הצעה שלי אלייך היא פשוט לדבר עם ה´. קודם כל להודות לו על החברות הזו ועל היכולת שלך לשמור עליה, על הרגעים הטובים שלכן יחד ועל התחושות הטובות בקשר הזה שה´ נתן לך להרגיש. ואז לבקש ממנו שיעזור לך להתנהל בצורה בריאה בתוכו, לחשוב מחשבות שמחזקות אותך ועושות לך טוב, שגורמות לך לקבל את עצמך ולשמוח במי שאת. שיעזור לך ללמוד מאחרים ולא לחשוב על מה שהם חושבים עלייך.

ב"הצלחה חברה יקרה,
נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות