שאל את הרב

איך אני יכולה לקרב את המשיח?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/06/14 12:25 י בסיון התשעד

שאלה

איך אני יכולה לקרב את המשיח? להביא אותו מוקדם יותר מן המצופה? כי פשוט כל תפילה,ובחגים, ובכותל, ויום כיפור וכל הזמן אני מבקשת שיגיע ומבקשת ומבקשת.. אבל אי אשר רק לבקש, צריך להתחיל לעשות להראות שאני באמת רוצה. אז איך אני כנערה בת 15 תלמידה יכולה לעזור לעולם? אני מוכנה רק תגידו לי מה לעשות!!

תשובה

שלום וברכה!

ברוך ה´ שבדור הזה המלא בניסיונות ומוצף בהמון דברים שמציפים את הנוער היום, יש אנשים כמוך שמה שמעניין אותם זה איך להביא את המשיח ומה עושים בשביל זה ועל אני אומר לך יישר כוחך!!
אני יביא דוגמה אקטואלית לצערנו, מאז ששלושת הנערים היקרים נחטפו בידי מחבלים בני עולה, הציפייה לשובם התבטא בכל המישורים, המחשבה עליהם, הציפייה והרצון לשובם, התפילה לבורא עולם, השירה המחזקת, וכנסים ועצרות, התקשורת בטלוויזיה וברדיו, הממשלה והכנסת וחיילי צה"ל המשטרה והשב"כ עושים פעולות נועזות כדי לחפש אותם , ומה לא נעשה כדי שהנערים ישובו, כמו שהציפייה של כולנו שהם יחזרו, כך אני רוצה להגיד שכעיין זה יש ציפייה לימות המשיח.
אני אחלק את כל מה שנעשה, לשלושה חלקים:
מחשבה , דיבור ומעשה.
מחשבה - כמו שאמרת, לחשוב, לצפות , לרצות להביא את המשיח, לצפות לישועה, וזה עצמו מקרב את הגאולה.
החלק השני: דיבור- להרבות ולדבר על זה בכל זמן אפשרי, ובכל במה אפשרית על הציפייה לישועה ועל המשיח . להתפלל על זה בכל זמן.
להפיץ את הרעיון של הגאולה.
ללמוד את הסוגיות של הגאולה.
דברים אלו בוודאי מקרבים את הגאולה.

חלק שלישי: מעשה - כל מה שאנחנו עושים למעשה, הוא מקרב את הגאולה, מעשים טובים, חסד, כיבוד הורים, לימוד תורה , יראת שמים, עבודת ה´ מיראה ומאהבה, עול מלכות שמים, דבקות בה´, עבודת המידות, הקפדה על קלה כבחמורה, להוסיף בצדקה (גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה),
למעשה המטרה היא תיקון עולם במלכות שדי, אז כל דבר שהוא קשור לתיקון עולם הוא עצמו מקרב את הגאולה ואת המשיח, כל התחזקות וכל קרבה לה´ אפילו הכי קטנה, כבר משפיע לא רק עלינו ולא רק על האומה אלא גם על כל העולם בכלל, ועל תיקון העולם בפרט.
ומתוך כך גם שמדברים על זה עם אחרים ומקרבים אותם , אז זה יותר ויותר מקרב את הגאולה.

אם את רוצה לפרוץ בתחום הזה של ההפצה של היהדות במאור פנים וסבר פנים יפות, להראות את יופייה של היהדות, את כל האוצר היקר שיש לנו ביהדות, בכל המישורים, באישיות , במידות , בזוגיות, במשפחה , בחברה, בעם, המסורת הנפלאה שיש לנו, חיזוק באמונה בה´, זה תחום מבורך !

אפשר לפרוץ בתחום החסד, כמו שאמרנו "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה", לחבור להתנדבות של חסד שמחלקת מזון לנזקקים, בתי אבות, בתי תמחוי ועוד ועוד

העיקר זה שבסוף היום לשאול את עצמך, מה עשיתי היום בשביל קירוב הגאולה? כמו שהרבי מילובבי´ץ דיבר על ההבדל בין גלות לגאולה שבגאולה נוסף הא´, א´ זה אלופו של עולם שזה הקב"ה, כלומר שבתוך כל דבר יש את הקב"ה, וזה המהות של הגאולה לגלות את ה´ בעולם, בתוך העולם הזה, והרבי מוסיף שכל יהודי צריך לשאול את עצמו מה אני הוספתי לאלף, של הגאולה כדי לקרב את הגאולה?.
שנזכה לגאולה שלמה ולביאת המשיח במהרה בימינו אמן
בברכה חן
chencorcos@gmail.com לתגובות.

כתבות נוספות