שאל את הרב

הוא רוצה לחזור, אני לא

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/05/14 16:49 כט באייר התשעד

שאלה

שלום..אני בת כמעט 15 וכבר כמעט שנה שאני מתכתבת עם בן שגדול ממני בשנה וחצי שהכרתי דרך בן דוד. עם הזמן הגדרנו את עצמנו חברים וקבענו להפגש. אחרי הפגישה הבנתי שזה ממש לא מתאים לי והתחלתי להתעלם ממנו והוא ממש נפגע ובסופו של דבר ביקש לנתק קשר.אחרי כמה זמן הוא ביקש לחזור ונהינו שוב חברים..במהלך הקשר עצבן אותי שהקשר כולו מבוסס על אסמסים ושיחות שטחיות וכשאמרתי לו על זה הוא כעס ועוד פעם רצה לנתק בטענה שזה לא מתאים וכו'. עכשיו הוא אומר שהוא מתחרט ורוצה לחזור אבל אני לא רוצה גם כי אני לא אוהבת אותו כבר וגם בגלל שזה יפריע לשנינו בלימודים ושזה לא טוב בגילנו..אני לא יודעת איך לומר לו את זה בלי לפגוע בו וגם אני מפחדת שאם אני אגיד לו שאני לא רוצה הוא ידרדר למקומות לא טובים כי זה מה שקרה בפעם שעברה..מה לעשות???

תודה רבה!!

תשובה

שלום לך
אני מצטערת על הזמן הרב שלקח לענות את התשובה, אבל אני מאמינה שהתשובה עדיין רלוונטית, גם אם לא לבחור עכשיו, אז בוודאי שלמקרים הבאים ולחיים בכלל.

[קשר זוגי]
אני רוצה לחזק אותך על ההחלטה לנתק קשר שהוא לא טוב לך. אני גם מחזקת אותך בכך שאת מבינה שקשר זוגי עכשיו הוא דבר שיפריע לשניכם בהתפתחות האישית שלכם. גיל 15, הוא גיל מצוין שבו אנחנו מתחילים לחשוב מחשבות עצמאיות ואז גם מתחילים לגבש את עצמינו.
השנים הבאות לפניך, הם השנים הכי טובות בהן את מעצבת את האישיות שלך. לומדת להכיר את עצמך, מה טוב לך ומי טוב לך, ומאלו דברים את מעדיפה להימנע. הכנסת גורם נוסף לתוך המערכת הזו, יכולה ליצור בלבול ובלאגן. כי במקום לבנות את עצמך, יש עוד דמות שנכנסת לתוך מערכת השיקולים, אבל בסופו של דבר היא לא את. והיא קצת יכולה להאפיל על היכולת שלך להכיר את עצמך.

[אחריות על אחרים]
לגבי ההתדרדרות שלו למקומות לא טובים, אני חושבת שאת לא צריכה לקחת את זה על עצמך. בסופו של דבר, כל אחג מאיתנו הוא יצור עצמאי. וכל אחד אחראי על הבחירות שהוא עושה. אנחנו לא צריכים להאשים אחרים על הבחירות שלנו, ומהצד השני, אנחנו לא צריכים לקחת אחריות על התנהגויות של אחרים. לכל אחד מאיתנו יש מחשבה עצמאית ויכולת לבחור. לבחור בין להרים את עצמינו אחרי קשר שהסתיים או לבחור לשקוע ולרדת למקומות נמוכים.
ברור שלשקוע היא הבחירה הקלה, אבל היא עדין בחירה של האדם עצמו.

[איך מסיימים את זה?]
אז אחרי שהחלטנו שטוב לסיים את הקשר, באמת נשאר לנו איך לעשות את זה בצורה מכבדת עם מינימום פגיעה. חשוב לי לציין אבל בהקשר זה, שפגיעה בכל זאת תהיה. וזה חלק מהעניין. וזה בסדר. ולפעמים יוצא שאנחנו פוגעים באחרים כשאנחנו מפרקים קשר ובפעמים אחרות פוגעים בנו כשמסתיים קשר. אבל כל עוד הדברים נעשים בצורה מכובדת ויפה, אז הפגיעה היא קטנה יותר, וגם היכולת שלנו להתגבר היא טובה יותר, כי בסופו של דבר לא נוצרים לנו עוד משקעים.
אני חושבת שבמקרה הזה, דווקא כי היה לכם כבר קשר ודווקא בגלל שזה לא מישהו שסתם פגשת באופן חד פעמי, חשוב מאוד לעשות את זה בצורה ברורה וחדה. להיפגש, ואם קשה מדי, אז לדבר בטלפון, ולהסביר למה הקשר לא נכון לך. לא צריך להאשים את הצד השני בדברים שהוא עשה, כי זה לא רלוונטי כרגע. ובסופו של דבר, את מחליטה לסיים את הקשר כי החלטת ש*לך* לא טוב בו. בלי קשר לצד השני בכלל. וזה מה שצריך להסביר.
אל תדחי את הדברים ואל תיצרי מצג שווא שאולי בעתיד כן תחזרו, כי אז את יוצרת אצל הבחור ציפיה.
תהיי חדה וברורה, על כך שהקשר הסתיים ומבחינתך זוהי סופה של תקופה.
ככל שתהיי יותר ברורה, דווקא אז הפגיעה תהיה פחות גדולה. כי את מגיעה ממקום אמיתי ולא ממקום מרחם.

אני מקווה שעל אף שהתשובה התעכבה היא תעזור לך,
גם אם לא בפעם הזו, בוודאי שלמקרים אחרים ולפעמים אחרות

בהצלחה
סיון
sivanlax@gmail.com

כתבות נוספות