שאל את הרב

פחד

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 17/05/14 22:00 יז באייר התשעד

שאלה

בס"ד

שלום הרב.

יש לי דבר שמציק לי ,בעצם ,מיום הכיפורים הזה.

התגייסתי לצבא בערך חמישה ימים אחרי ט"ו באב שנת תשע"ג, לחיל האיסוף הקרבי (רגלי).

בעודי בטירונות הרגשתי קצת נפילה (אני הסדרני"ק) ,פתאום לא לומדים תורה כמו בישיבה,התפילות קצרות הרבה יותר ואנשים לא מכבדים אחד את השני כמו בישיבה.

את יום כיפור סגרנו בבסיס (בביסל"ק).הודיעו לנו שאנחנו שומרים בלילה על הפלוגה ("מאזין"). אחרי התפילה של ליל כיפור הלכתי לישון.

הרגשתי שיש לי להתפנות והתאפקתי,כי רציתי עוד לישון...וקצת לפני שחבר שלי קם לשמירה התעוררתי ...כי הרגשתי שיצא לי שכבת זרע לבטלה... אחרי שיצא לי אני קצת חושב לעצמי ...היום יום כיפור!!

בקיצור ניסיתי להירדם...ונרדמתי....אחר כך חלמתי שאני בסעודה מפסקת אחרי שגמרתי לאכול ראיתי מאפים (אני חושב מאפה ווניל) ונראה לי שאמרתי לעצמי בחלום "טוב זה מצווה לאכול הרבה בסעודה מפסקת" ואז נגסתי במאפה....וכשנגסתי התעוררתי שוב ועוד פעם מצאתי את עצמי מוציא שכבת זרע לבטלה.

אני לא זוכר עם השמירה שלי הייתה לפני הפעם השנייה שיצא לי ש"ז או לא.

כשקמתי בבוקר לתפילה ובכלל כל היום , אפילו אני לא חושב שהצלחתי, להוציא דמעה על כך....

ניסיתי להצטער, אבל לא הצלחתי. אפילו עשיתי התבודדות ,אבל גם אז לא הרגשתי יותר מידי .

בכלל השנה אני מרגיש שהאמונה ירדה ובכלל הרוחניות.

קראתי ולמדתי :שמי שרואה קרי ביום הכיפורים יחשוש כל השנה לחייו.

ובאמת אני עד עכשיו חושש,דיברתי על כך עם ראש הישיבה שלי ועוד באתר שלחתי שאלה על זה ואמרו לי שאין לי מה לחשוש... אך עדיין לצערי אני חושש.

כמו כן אני חייל קרבי-לוחם איסוף ודבר זה רק מגביר בי את הפחד.

לפעמים כשאני חוזר לבית ,ואמא שלי אומרת "כמה אני שמחה לראות אותך" אני מדמיין לצערי שחס וחלילה היא נזכרת איך היא הייתה מתלהבת שחזרתי לבית ...אחרי שחלילה קרה מה שפחדתי.

או שמצלמים אותי.... אני לפעמים מדמיין שהם רואים את זה אחרי...

בקיצור זה לא קל לי להסתובב עם תחושה כזאת,וביחוד בצבא,ואני מקווה בעזרת ה' לעבור את השנה הזאת בשלום,ולחזור לישיבה בריא ושלם.

אשמח לקבל תגובה בעניין.

תודה רבה הרב.

תשובה

דרכם של חז"ל היתה לדבר בשפה קיצונית כדי להרחיק את האדם מן העבירה-מניעה. מטרתם היתה שהאדם יעשה את כל מה שהוא יכול כדי לא להגיע לקרי ביום כיפור. בטעות יש כאלו שחושבים שהמשמעות של הדברים היא כפשוטה ואם באמת זה קרה זה מה שחז"ל טוענים שיקרה לאדם.
עך דרך זה גם אמרו שכל שז"ל הרי הוא כשופך דמים, וכי יעלה על הדעת שהנכשל בזה במזיד הוא ממש כמו רוצח?
ברור שזה כדי להרחיק -מניעה ותו לא.

כתבות נוספות