שאל את הרב

איך להגיד לחבר שאני רוצה לשמור נגיעה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/05/14 16:47 טז באייר התשעד

שאלה

היי

לפני כמה חודשים התחלתי לדבר עם מישהו והשיחות שלנו התחילו להיות עמוקות ויומיומיות יותר ולפני חודש בערך התחלנו להיות חברים ונפגשנו כמה פעמים ולא כל כך שמרנו נגיעה ולפני שבוע בערך אמרתי לו שנרגיע קצת ואני רוצה להגיד לו שנשמור נגיעה כי זה יכול להיות קשר של חתונה ואני לא יודעת איך להגיד והאם זה נכון??

תשובה

טלי יקרה,

יכולה לתאר לעצמי איזו תחושה כיפית. לנהל שיחות עמוקות שמעניינות אותך עם בחור שעם הזמן את מתחילה למצוא חן בעיניו ואת חושבת שטוב לך איתו. בבסיס, יש כאן משהו בריא וטוב שהייתי רוצה שנברר אותו יחד.
וגם, איזה יופי שאת בכלל שואלת ופונה אלינו וחשוב לך לדעת איך נכון לך לפעול. יש לך מודעות עצמית גבוהה, יושר פנימי ואת אחראית ובוגרת, את נערה נפלאה בעיניי. שתדעי. יש הרבה בנות שהיו בוחרות לעצום עיניים, להתלהב, להישאב ולא לחשוב בכלל על מה שהולך להיות.

אלוקים יצר אותנו באופן שנבנה את עצמנו בצורה תהליכית והדרגתית. לכל דבר בחיים יש את הזמן שלו. בגיל 15 עם הרגשות הבריאים והטובים שמתפתחים בתוכך זה הזמן שלך לעבוד על מי שאת הולכת להיות. לבנות אישיות שחושבת מה נכון ומה לא, ומה הקווים האדומים שלה ועל סמך מה קובעים אותם. להכיר את עצמך, לסמן במה את טובה ואת זה לחזק, וגם לזהות מה צריך לתקן. זה לא אומר שמעכשיו את מתחילה לחיות בהסתגרות ובצמצום אלא שבכל כיף שאת עושה צריך להיות משהו שעוזר לך לבניין העצמי הזה שלך ומקדם אותך בחיים.

מי שלא עובד על עצמו, ובמיוחד בגיל הזה כי זה הזמן שמעצבים אישיות, אחר כך דפוסי החיים שלו עלולים להיות פחות גמישים, הוא לא מודע לעצמו ולא יודע מי הוא רוצה להיות. אם תסתכלי מסביב על אנשים שאת מכירה מבפנים ויש לך הערכה כלפיהם – תגלי שהתוצר הסופי שעומד מולך בתור אישיות, הוא תוצאה של עמל רב, של התבוננות פנימית ובחירה מודעת. אין אנשים שנהיו טובים או גדולים או כאלו שאכפת להם מאחרים, מעצמם. כל טוב שאת רואה, אם הוא קבוע בנפש ולא זמני וחולף, לא היה שם קודם. מישהו עבד קשה בשביל שהטוב הזה יופיע בתוכו.

מכאן, אני רוצה שנעבור לדבר קצת על זוגיות. ביהדות קשר בין איש ואשה הוא חיבור נפשי עמוק. הם בעצם נשמה אחת בגופים מחולקים. וכמו שכתבתי לך קודם, ה´ רוצה שנבנה גם את הקשר הזה בהדרגה ונבחן בזמן הנכון ולאחר גיבוש, בניין ועיצוב הפְּנים שלנו לפי כלים מונחים מראש איך לבחור את החתן שלנו. ואז נוצר מפגש של היכרות ושיחה וניסיון לבדוק מי עומד מולי ואיך אני מתחברת אליו, אם בכלל. אם נוצרת ההתאמה המיוחלת ויש נשיאת חן עוברים לשלב הבא ואז יש מקום גם למגע ונוצרת השלמה, אהבת אמת, שמחה ושלום ושכינה ביניהם.

לכן, אני חושבת ש-
אם הוא באמת החתן שלך - אז כמה חשוב שתשמרו את המגע לאחרי החתונה!
ואם הוא לא החתן שלך - אז עוד יותר ברור כמה חשוב שלא תבזבזו את המגע על מי שהוא לא אהבת האמת היחידה והנצחית שלך!

בשלב הזה, טלי, אנחנו לא יודעים אם זה החתן שלך או לא.
המתנה הגדולה שאת יכולה להכין לקראת החתן שלך היא לשמור על עצמך בשבילכם. לא לגעת במי שהוא לא שלך או במי שלא בטוח שהוא הולך להיות שלך. ואז, כשתפגשי את החתן שלך - אתם הולכים לבנות בית קדוש ונפלא שהוא רק שלכם. לגמרי. בלי אף אחד שהיה בתוככם קודם. בלי השוואות לאחרים, בלי דמיונות שווא. כל מעורבות קודמת שנצרבת בזכרונך עומדת בדרכך להרגיש את החיבור המיוחד והמוחלט עם מי שיהיה החתן שלך.

הרצון הזה לקשר יכול לתעתע ולגרום לנו לרצות לגעת לפני הזמן, כי יש קסם גדול במגע הזה. הוא מפעים, מרגש, מרטיט ומטלטל, קשה מאוד להציב גבולות כשנכנסים לתוכו וכשמתפכחים זה בהחלט יכול להיות מאוחר מדי. יותר מזה: ברגע שמתחילים – שיקול הדעת נעלם ואת יכולה אחרי הכל לשאול את עצמך: "זה באמת מי שאני רוצה להיות איתו?"
משלמים על המגע הזה מחיר יקר, מחיר שיכול להיות שלא יעזוב אותנו בחיים.


יש חוברת שכתבה גילה מנולסון שנקראת "מגע הקסם" היא עוסקת בשאלה: "מהו מגע?" מה הוא עושה לנו ומה המקום הנכון שלו בדרך לאהבה. אם עוד לא קראת – ממליצה לך לעיין בה. בחוברת היא מביאה מונולוגים של אנשים (שבעבר לא היו שומרי תורה ומצוות) שמספרים על ההתנסויות הראשונות שלהם במגע פיזי ועל המחיר הכבד שהם משלמים עליו עד עכשיו. הם אמרו לה בבירור שהם היו עושים הכל כדי להימנע מזה וכמה חבל מבחינתם שזה המסלול שבחרו לעבור בו.

מתוך המקום המודע, הבוגר והחושב שלך, מתוך היכולת שלך לרצות שיהיה לך טוב עם מי שתהיי איתו לתמיד, אני מציעה לך להחליט שאת הולכת לנצח. להחליט שעכשיו זה לא הזמן שלך להיות עם חבר, אפילו לא קצת, אפילו לא רק דיבורים, למה?
1 כי זה הזמן שלך לעצמך, לבנות לגדול ולפעול טוב בתוכך, בלי הסחות דעת.
2 כי למגע יש כוח אדיר ואת רוצה שהוא יבוא לך בטוב בלי צלקות וחרטות וייסורי נפש.
3 כי את רוצה לבנות בית יהודי עם אהבת אמת ושכינה וחיים.
מאמינה בך שאת הולכת להחליט נכון. זו בחירה קשה – אולי כואבת עכשיו – אבל הכי טובה שיש להמשך החיים שלך.

תהיי מוכנה להמתין לקראת הטוב שלך. בסוף גם תראי שההמתנה הזו היתה מתנה. לך, ולאיש שאת הולכת בעזרת ה´ בבוא הזמן להיות שלו, והוא שלך, ואתם מקימים ביחד משפחה נפלאה לגמרי. אני מאמינה שבזכות כל המאמץ שלך ה´ יתן לך, בזמן הנכון, אהבה גדולה שתמלא אותך, תציף אותך באושר ותהיה יציבה וחזקה לתמיד.

נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות