שאל את הרב

רוצה ממש לעזור ולהתנחל

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/05/14 10:53 טו באייר התשעד

שאלה

אני בן 15 , כמעט 16

ובעבר הייתי סוג של חילוני, ועשיתי הרבה דברים שאני מצטער עליהם.. אבל חזרתי בתשובה ובזמן האחרון אני מרגיש שאני ממש מתחזק מבחינה דתית ואני רוצה להתחזק עוד.

ואני ממש רוצה לעבור לגור בהתנחלות ולעזור למתנחלים

לדעתי הם האנשים הכי צדיקים שיש

הם גם לומדים תורה וגם נלחמים על האדמה והכי חשוב הם לא שופטים והם בעיקר אוהבים לשמוח

והבעיה היא שאין סיכוי שההורים שלי יעברו לשם

וביררתי על פנימיות שם, אבל אני יודע שאני לא יתקבל כי אני לא נראה דתי אבל אני חושב שהמראה לא משקף את מה שהבן אדם מאמין

אז אני חייב לדעת אם יש עוד דרך לעבור לגור שם

תודה רבה למי שעוזר ! :)

תשובה

שלום וברכה!

אשריך שאתה מתחזק! אני מאוד מעריך את זה, בפרט בזמן הזה שיש הרבה בלבולים , בין בדעות ובין במידות, בין בהשפעות מבית ומחוץ, לא פשוט להתחזק על כן מגיע לך יישר כוח עצום!

מה שחסר לי בשאלה זה, וזה מאשד חשוב, את חוות דעת של ההורים , מה ההורים אומרים על זה שתלך לפנימיה באזורים של התנחלות, אני כותב את התשובה בהנחה שכבר התייעצת אתם.
"לעזור למתנחלים", זה לאו דווקא ללכת בגיל הזה לגור שם, או ללמוד שם, כי ללמוד שם, זה כבר תלוי במה שאתה מוכשר ומתאים, ולאו דווקא יהיה לך טוב ללמוד בהתנחלות כמשהו "מותגי", אולי כן, אבל הכוונה שזה לא תלוי בזה שאם תלמד שם זה אומר שאתה מתאים לאותו מקום לימוד, אלא זה תלוי באופי שלך, חשבתי שאם תרצה לבדוק אז יש מקום שאני חושב עליו, "ישיבת סוסיא", ישיבה סביבתית, מאד מכילה נערים שגם חושבים ש"המראה לא משקף את מה שהבו אדם מאמין" תלך לבדוק.

מה אפשר לעשות

מה שכן, אפשר תמיד ללכת לתחום של התנדבות, קטיף ולעזור בחקלאות שם למשל, לעזור ביקבים או ב"לשווק" ולפרסם עסקים של התנחלות כנגד כל מיני חרמות כאלה ואחרות.
או אם יש התארגנות לצעדה או הקמת יישוב, או הפגנה כזאת או אחרת.
["להתנחל בלבבות"]
יש גם מושג של "להתנחל בלבבות", הכוונה ללמוד על הנושא הזה של יישוב מרחבי ארצנו, ולהעביר לסביבה שלך את האידאולוגיה שלנו, להשפיע על החשיבות ארצנו ותורתנו, וזה עוזר ליצור לנו (אני במקרה מתנחל) רושם טוב ושם טוב,כי יש מערכת גדולה ומשומנת כדי להתנגח בנו בכל כוחם ובכל הזדמנות, ולכן אם כך, יש לנו עזרה מאוד גדולה, זה כמו שבכל דבר יש הצלחה בגלל השיווק והפרסום.
מי יודע , אולי אחרי שתתחתן, או אחרי שתסיים י"ב, תוכל להחליט שאתה קובע את משכנך במרחבי ארצנו עם נוף נוף מדהים, רוגע הררי ואוויר טוב.
בכל מקרה אני מאד מעריך ומוקיר את הרצון הטוב לעזור ולהיות בצד של אנשים יקרים ושמחים,הייתי שמח לדעת מה אתה אומר ואיפה זה עומד גם מבחינת ההורים, אפשר לפנות אלי במייל (להלן)

בברכה חן
chencorcos@gmail.com

כתבות נוספות