שאל את הרב

מי אמר שאייפד זה דבר רע?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/05/14 23:11 ו באייר התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב , יש לי שאלה אני נורא נורא אוהבת לשמוע שירים ופעם היה לי אייפון חזרתי בתשובה ומכרתי אותו ברוך ד אבל זה מאוד קשה לי בנושא השירים ככה יש לי גישה לשירים יותר מהירה , גם יש שמה משחקים ( אני בת 13 ) וגם מצלמה אומנם יש שמה אינטרנט גם אבל אותי אינטרנט משמש בשביל הרצאות , שאלות כאלה ולא ואני לא חושבת שיש בזה בעיה כי אינטנרט גם לפעמים עוזר כמו למשל עכשיו וגם אני לא רוצה אייפוד בגלל האינטרנט ני רוצה אתזה בשביל השירים משחקים ומצלמה ,, רציתי לדעת אם יש משהו רע באייפוד, זה נגן שירים עם משחקים ומצלמה ... אני חושבת שאין בזה בעיה אבל רציתי להיות בטוחה . תודה מראש .

תשובה

שלום לשואלת היקרה!
כל הכבוד לך שהחיפוש שלך אחרי האמת מגיע גם לשאלות כאלה, שלכאורה נראות פחות שייכות. גם לזה יש משמעות, ולא מעטה. תמשיכי לשאול ללמוד ולהעמיק, זה הדרך...
יש מדרש מפתיע המתאר דו שיח בין ר´ עקיבא לאחד מחכמי רומא (טורנוסרופוס שמו). ר´ עקיבא נשאל שם למה צריך לעשות ברית מילה לתינוק שרק עכשיו נולד. הרי אם הקב"ה היה רוצה שהוא יהיה נימול - שהיה בורא כבר בצורה טבעית את התינוק מהול! למה צריך את ההתערבות האנושית הזאת בבריאה הטבעית והיפה? ולכן, מכריע אותו חכם רומאי, שאל לו לאדם להתערב בבריאה האלוקית אלא להשאיר אותו כמו שהיא, בטבעיותה.
ענה לו ר´ עקיבא, שכפי שהאדם לא אוכל את הלחם כמו שהוא מופיע בטבע, כחיטה, אלא מעבד אותו משקיע בו עד שהוא נעשה ללחם אותו אנו מכירים - כך בברית מילה ובשאר הדברים בעולם. הקב"ה ברא את העולם בצורה מסוימת, גולמית, ועלינו בני האדם לפתח את העולם לצורה המוגמרת. [מוטל עלינו להיות שותפים בפיתוח והשלמת העולם]. במשימה הזו, בני האדם והקב"ה עובדים ביחד, בשיתוף פעולה.
לכן, כל ההתפתחות הטכנולוגית שאנחנו רואים מסביבנו (התפתחות המדע, אמצעי התקשורת המשוכללים, תוחלת החיים שעולה מדי שנה וכו´ וכו´) - היא באופן עקרוני דבר נפלא!
אלא מה, לפעמים כוחו הרב של האדם גורם לשכחת אלוקים. לא עשיית הטוב ופיתוח העולם הם המרכז אלא הכסף. וגם באופן אישי - אם פעם אדם היה צריך להתאמץ הרבה מאוד בשביל לחטוא בעבירות חמורות, היום הוא פשוט יכול להחליק את האצבע על הסמארטפון...
הטכנולוגיה היא בפירוש לא דבר רע. השאלה היא מה מטרת השימוש בה. אני ייתן דוגמה מתחום אחר: אנרגיה גרעינית היא כוח עצום. אפשר לספק איתה חשמל לערים שלמות, ואפשר להשמיד בעזרתה מאות אלפי בני אדם תוך כמה שניות. [הבחירה היא בידי האדם] איך הוא ישתמש בכוח שיש לו.
גם לגבי אייפוד, השאלה מה המטרה שלי בשימוש. אם המטרה היא טובה - אחלה. (עדיין צריך להיזהר מהתמכרות ועיסוק מוגזם בו. לא לשכוח שיש גם חברים, משפחה וסתם מקומות יפים...). אם לא - אז לא. הבחירה מה לעשות עם הכוח העצום של הטכנולוגיה נמצאת בידיים שלך.
שיהיה בהצלחה!
אורי

כתבות נוספות