שאל את הרב

הפלה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 05/05/14 18:05 ה באייר התשעד

שאלה

שלום הרב,

אשתי ואני נשואים קרוב ל 8 שנים ויש לנו בת ושני בנים.

אתמול, לאחר שהמחזור אחר מס' ימים, אשתי עשתה בדיקת הריון שיצאה חיובית.

כיום אשתי במצב נפשי לא מיטבי, וקורסת תחת העומס - היא נמצאת בבית לטפל בילדים, שהאמצעי בהם (בן 3) אובחן כאוטיסט ובנוסף סובל מאפילפסיה עבורה הוא נמצא בנוסף לתרופות בדיאטה שמאוד קשה לנו ולו, והקטן (בן שנה וחצי) גם הוא מאוד קשה ודורש.

בנוסף, ישנו גם החשש שגם התינוק יסבול מבעיות במוח כמו האפילפסיה והאוטיזם, מאחר ואנחנו עדיין ממתינים לאישור מהקופה לבדיקות הגנטיות הרלוונטיות.

אחרי כל זה, עם כל הכאב שיש כאשר יש אובדן, אנחנו רוצים לדעת אם יש היתר הלכתי לבצע הפלה ע"י כדורים בשלב זה, מאחר ואנחנו לא חושבים שנהיה מסוגלים לעמוד בשלב הזה בקושי הפיזי והנפשי של הריון, ועוד יותר מכך בעומס הפיזי והנפשי של תינוק נוסף במשפחה (עם כל השמחה שהוא גם מביא איתו, שאנחנו לא מתעלמים מזה) בהנחה שיהיה בריא, ובטח שלא נוכל לעמוד בזה אם גם הוא יסבול מפגיעה נוירולוגית כלשהי.

תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

התיאור שאתה מציג מאד קשה וצריך לראות את הדברים בכל היקפם. מסורת בידינו שלא פוסקים בשאלה כזאת ללא התייעצות של האיש והאשה עם רב שמכיר אותם ויודע לחוש עד כמה הדברים מסובכים. על כן לדעתי עליך לפנות לרב שמכיר אתכם ואתם סומכים על שיקול דעתו, לשבת עמו לפרוש את כל היריעה, ואז לקבל החלטה לכל כיוון. כמו כן אפשר לפנות למכון פוע"ה בירושלים, שעוסק רבות בשאלות אלו ועומד בקשר עם טובי הרופאים להביא מזור לבעיות אלו, כדי לקבוע במהירות תור אצלם כדי לשמוע את חוות דעתם.


מועדים לשמחה לגאולה שלמה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות